Tim Clark, ředitel letecké společnosti Emirates, opět naléhá na vývoj Airbusu A380neo. Clark věří, že nové motory by přinesly ekonomické i enviromentální výhody. A380neo by měl být vybaven motory Rolls-Royce UltraFan.
Ředitel Emirates ve svém projevu na Pařížském leteckém fóru, které proběhlo 16. června, poukázal na skutečnost, že motory používáné na A380, tedy Engine Alliance GP7200 a Rolls-Royce Trent 900, byly vyvinuty v 90. letech. Zdůraznil navíc ekonomické a enviromentální benefity plynoucí ze zavedení Airbusu 380neo s nejnovějšími motory Rolls-Royce UltraFan. Podle Clarka je při použití těchto motorů odhadované snížení spotřeby paliva a emisí přibližně o 25 %. Dále dodává, že budou potřeba další aerodynamické úpravy, aby mohla být letadla vybevna většími motory UltraFan.
U cestujících je A380 velmi oblíbená, což Clark dokazuje čísly. V týdnu mezi 5.6. až 11.6. měly Emirates v provozu 87 z celkových 116 A380 a jejich obsazenost činila 82 %.
Další věc, kterou Clark vnímá jako výhodu, je velká kapacita A380, což považuje jako řešení pro nedostatek slotů na přetížených letištích, kterých bude s dalším nárustem letecké přepravy jenom přibývat.
Tim Clark tak pokračuje v boji s větrnými mlýny. Ani jeho návrhy na pokračování projektu A380neo z roku 2020 Airbus nevyslyšel. "Verze 2020" měla být podle ředitele Emirates poháněna vylepšenou verzí Rolls-Royce Trent XWB, jež se používá na Airbusu A350.
O motoru Rolls-Royce UltraFan jsme již psali zde.