Rolls-Royce dokončil výrobu největšího proudového motoru na světě. Nová pohonná jednotka UltraFan má průměr vstupní části 3,56 metru. Při vývoji byly použity nové materiály, technologie a nové postupy. Nasazení v ostrém provozu se předpokládá během třicátých let.
Na konci prosince oznámil Rolls-Royce dokončení kompletace nového turbodmychadlového motoru. Zahájení jeho testování lze očekávat na začátku nového roku v hale Testbed 80, kterou Rolls-Royce postavil v anglickém Derby v roce 2020 za 108 milionů dolarů. V souladu s vizí společnosti se bude v průběhu testů používat pouze udržitelné palivo.
UltraFan s sebou přináší několik novinek. Oproti jiným motorům nabízí především sníženou spotřebu paliva, nižší hlučnost a o 40 % nižší emise oxidů dusíku. Spotřeba paliva je v porovnání s motory řady Trent nižší o čtvrtinu. Pro dopravce bude také zajímavé výrazné snížení provozních nákladů a větší dolet. Nová je i výrobní technologie. Motor se bude vyrábět robotizovaným procesem založeným na 3D tisku. Tato technologie zjednoduší výrobu lopatek, které mají složitý aerodynamický tvar a jejichž náběžná hrana je z titanu a zbytek tvoří uhlíkový kompozit. Právě odlehčení lopatek pomocí uhlíkových kompozitů umožňuje využití většího průměru motoru.
UltraFan je téměř o 5 % větší než původně největší letecký motor General Electric GE9X, který je určen pro Boeing 777X.