Společnost Cirrus Aircraft oznámila začátkem měsíce lednové spuštění prodeje druhé generace svého jednomotorového proudového letounu Vision Jet, známého také pod označením Cirrus Vision SF50.

V říjnu 2016 americký letecký úřad certifikoval první generaci Vision Jetu, v roce 2017 mohla společnost Cirrus Aircraft začít s jeho sériovou výrobou a pro svůj proudový stroj získala evropskou certifikaci od Evropské agentury pro bezpečnost letectví (EASA). Svým zákazníkům k začátku letošního roku výrobce dodal téměř 100 strojů v nově zavedené kategorii Personal Jet.

Cirrus Vision Jet / Foto Cirrus Aircraft
Cirrus Vision Jet / Foto Cirrus Aircraft

Cirrus Vision Jet druhé generace se dle slov výrobce může pochlubit ještě lepšími výkony, komfortnějším vybavením a zvýšenou mírou bezpečnosti. Oproti první generaci s ním můžeme letět téměř o kilometr výše – tedy až v cca 9 450 metrech (31 000 stopách) – a na jedno natankování dosáhnout cíle ve vzdálenosti přes 2 200 km. Při standardních letech do destinací vzdálených kolem 1 500 km pak bude možné zatížit palubu oproti první verzi dalšími 70 kilogramy a cestovat rychlosti přes 550 km/h.

Mezi dalšími vylepšeními najdeme například automatické ovládání výkonu motoru integrované s autopilotem, avioniku Perspective Touch+ nebo inovace designu kabiny přinášející více pohodlí a snížení vnitřního hluku.

Jak naší redakci sdělil ředitel společnosti Cirrus Aircraft CZ Dobroslav Chrobák, výrobce Vision Jetu by měl v blízké budoucnosti spustit dvě sériové linky, na kterých plánuje výrobu celkem 200 proudových strojů ročně.

Mohlo by vás zajímat

Témata

Cirrus


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

nádhera

18.01.2019 v 8:50 M!

kdybych někdy náhodou vydělal velký balík peněz, tak tohle by se mi líbilo :)

Ale obávám se že zůstane u toho kdyby :(

Odpovědět

RE: nádhera

18.01.2019 v 14:23 Tom

Nejde jenom o náklady na personal jet, ale taky náklady životního stylu s tím spojeného :-)

Odpovědět

RE: RE: nádhera

18.01.2019 v 15:08 M!

jj přesně tak, proto píšu velkej balík peněz :)

Odpovědět

Malé Jety

22.01.2019 v 16:28 Radek

Tahle kategorie prošla velkou krizí nejhůř. Eclipse zkrachoval, D-Jet zkrachoval, Cessna Mustang ukončili produkci, protože konkuroval ostatním Cessnám. Zůstali jen větší a dražší a právě SF50, což taky o něčem svědčí.

Odpovědět

RE: Malé Jety

23.01.2019 v 10:16 Mates

Protože přišli v nevhodnou dobu. Většinou kolem ekonomické recese, tj. zabil je většinou rok 2011. Taky tam byla řada technických hřebíčků do rakve. Cirrus má mnohem lepší načasování, marketing i cit pro trh. Teď je relativně lepší situace, a taky se objevují další pokusy. Třeba polský Flaris.

Odpovědět

Přidat komentář