Cirrus uvádí na trh druhou generaci proudového Vision Jetu
Tomáš Doležal 17.01.2019 5 příspěvků
Tomáš Doležal 17.01.2019 5 příspěvků
Společnost Cirrus Aircraft oznámila začátkem měsíce lednové spuštění prodeje druhé generace svého jednomotorového proudového letounu Vision Jet, známého také pod označením Cirrus Vision SF50.
V říjnu 2016 americký letecký úřad certifikoval první generaci Vision Jetu, v roce 2017 mohla společnost Cirrus Aircraft začít s jeho sériovou výrobou a pro svůj proudový stroj získala evropskou certifikaci od Evropské agentury pro bezpečnost letectví (EASA). Svým zákazníkům k začátku letošního roku výrobce dodal téměř 100 strojů v nově zavedené kategorii Personal Jet.
Cirrus Vision Jet druhé generace se dle slov výrobce může pochlubit ještě lepšími výkony, komfortnějším vybavením a zvýšenou mírou bezpečnosti. Oproti první generaci s ním můžeme letět téměř o kilometr výše – tedy až v cca 9 450 metrech (31 000 stopách) – a na jedno natankování dosáhnout cíle ve vzdálenosti přes 2 200 km. Při standardních letech do destinací vzdálených kolem 1 500 km pak bude možné zatížit palubu oproti první verzi dalšími 70 kilogramy a cestovat rychlosti přes 550 km/h.
Mezi dalšími vylepšeními najdeme například automatické ovládání výkonu motoru integrované s autopilotem, avioniku Perspective Touch+ nebo inovace designu kabiny přinášející více pohodlí a snížení vnitřního hluku.
Jak naší redakci sdělil ředitel společnosti Cirrus Aircraft CZ Dobroslav Chrobák, výrobce Vision Jetu by měl v blízké budoucnosti spustit dvě sériové linky, na kterých plánuje výrobu celkem 200 proudových strojů ročně.
Mohlo by vás zajímat
Témata
Zkušenosti a doplnění našich čtenářů
nádhera
18.01.2019 v 8:50 M!
kdybych někdy náhodou vydělal velký balík peněz, tak tohle by se mi líbilo :)
Ale obávám se že zůstane u toho kdyby :(
RE: nádhera
18.01.2019 v 14:23 Tom
Nejde jenom o náklady na personal jet, ale taky náklady životního stylu s tím spojeného :-)
Malé Jety
22.01.2019 v 16:28 Radek
Tahle kategorie prošla velkou krizí nejhůř. Eclipse zkrachoval, D-Jet zkrachoval, Cessna Mustang ukončili produkci, protože konkuroval ostatním Cessnám. Zůstali jen větší a dražší a právě SF50, což taky o něčem svědčí.
RE: Malé Jety
23.01.2019 v 10:16 Mates
Protože přišli v nevhodnou dobu. Většinou kolem ekonomické recese, tj. zabil je většinou rok 2011. Taky tam byla řada technických hřebíčků do rakve. Cirrus má mnohem lepší načasování, marketing i cit pro trh. Teď je relativně lepší situace, a taky se objevují další pokusy. Třeba polský Flaris.