Nehoda PPG z neděle 23.9.2007
25.09.2007
Z dosavadních informací můžeme uvést o nehodě následující skutečnosti.
Pilot ve věku 37 let s pilotním průkazem tři měsíce propadlým.
PPG vlastní konstrukce s upraveným motorem MZ bez vydaného technického průkazu.
Padákový kluzák s platným TP avšak ne v dobrém stavu.
Pilot neměl sjednáno pojištění odpovědnosti z provozu SLZ.
Pilot prováděl dle svědectví obraty ve výšce cca do 10 m nad terénem, běhemž nichž došlo ke kolapsu vrchlíku a kontaktu se zemí.
V současnosti probíhá technická expertíza PK, která poskytne informace, zda a nakolik mohl jeho technický stav ovlivnit průběh nehody.
Komentář:
Podle všeho pilot létal pro radost v blízkosti letiště nad rovinatým terénem ve velmi malé výšce. Zřejmě prováděl ostré zatáčky a vlétl do místa s přízemní turbulencí. Padákový kluzák v té chvíli zareagoval částečným zaklapnutím a prosednutím. Vzhledem k jeho psí výšce neměl šanci jakkoliv regenerovat a nevyhnutelně následoval náraz do země při relativně vysoké rychlosti. Pilot skončil pod krosnou a s těžkými zraněními byl vrtulníkem transportován do brněnské nemocnice.
V nedávné minulosti byl pilot upozorněn na nevyhovující stav vrchlíku a na nebezpečí s tím spojená. Podle svědectví měl údajně pilot v tento den dopoledne podobnou příhodu bez následků nad vodou. Po vysušení vrchlíku v odpoledních hodinách prováděl ten den již podruhé stejné manévry avšak nad pevným povrchem s již uvedeným průběhem.
Pokud se tato hypotéza potvrdí v průběhu vyšetřování, pilota nakonec bude zřejmě čekat navíc i správní řízení na MD ČR se všemi důsledky.
Mohlo by vás zajímat
Témata
Zkušenosti a doplnění našich čtenářů