V tzv. Safety Alert for Operators (SAFO), tedy varování pro provozovatele letadel, zmiňuje americký úřad, že podobné problémy jako uzemněné MAX 9 byly nahlášeny v rámci inspekcí i na strojích 737-900ER. Tento model sice nespadá do rodiny MAX, se svými „bratranci“ ale sdílí některé prvky, například právě systém instalace záslepek nouzových východů.
„Záslepky nouzových východů Boeingů 737-900ER mají identický design jako 737 MAX-9. V rámci údržbové kontroly někteří provozovatelé provedli navíc inspekce na záslepkách 737-900ER a zjistili problémy se šrouby,“ píše se v SAFO dokumentu.
FAA provozovatelům doporučuje, aby urychleně provedla vizuální inspekci záslepek (obzvláště pak dvojici horních šroubů kolejnic a dvojici zadržovacích šroubů na spodku) a zkontrolovala, že se záslepka nemůže nijak pohnout. SAFO zpráva neznamená, že letadla nemohou létat, samo o sobě nemá žádnou právní váhu.
Boeing 737-900ER je největší variantou rodiny Boeingů nové generace (zkráceně 737NG). V USA je má hlavně Alaska Airlines, Delta Air Lines a United Airlines. Jeden aktivní stroj má i Smartwings (reg. OK-TSI).
Zdroj článku: Aerotime