Hned na začátek je třeba říci, že časový údaj 24 hodin je lehce zavádějící. Boeing zisk povolení oznámil už 22. listopadu po úniku interního oběžníku, čekalo se ale zřejmě na oficiální doručení tzv. type inspection authorization. Přípravné práce ale začaly okamžitě a v pondělí večer českého času letoun odstartoval z testovacího letiště společnosti v Seattlu.
Ready for takeoff!
— Boeing Airplanes (@BoeingAirplanes) November 27, 2023
Watch the 737-10 begin certification flight testing at Boeing Field in Seattle, less than 24 hours after the FAA authorized the flights to begin. pic.twitter.com/xXyy2Xr3jd
Viceprezident Boeingu Mike Fleming označil získání povolení od úřadu jako signifikantní milník na cestě 737-10 k zahájení komerčního provozu. S letadlem nyní budou létat piloti pracující přímo pro FAA, kteří jsou vyškoleni provádět tyto certifikační lety. Současně s certifikačním procesem -10 běží stejný proces i u verze -7, který se kvůli různým bezpečnostním problémům, opozdil. Boeing ale doufá, že by už nasbíráné poznatky z tohoto procesu mohly pomoci rychlejší certifikaci MAX 10. I tak lze ale čekat, že testování potvrá celý příští rok a letoun do služby vstoupí až v roce 2025.