Aerolinka přitom nemá problém s letounem A350 jako takovým, o čemž svědčí navýšení objednávky verze 900 na 65 kusů. Problém vidí v motorech Rolls-Royce Trent XWB-97, které pohání „tisícovku“. Podle prezidenta společnosti Tima Clarka totiž mají motory oproti představám dopravce údajně jen čtvrtinovou výdrž mezi servisními prohlídkami. Agentuře Reuters Clark uvedl, že Emirates je připraveno objednat až 50 strojů verze 1000, ovšem až poté, co Rolls-Royce vylepší výdrž a zároveň sníží servisní náklady.
Clarkovi se ale zastání nedostalo. Za motory se postavil jak Rolls-Royce, tak samotný Airbus. Zatímco motorář jen suše odpověděl, že Emirates jsou pro něj cenný zákazník a těší se na možnost podpořit jejich další rozšiřování, obchodní ředitel Airbusu Christian Scherer šel přímo po prezidentovi. „Je to perfektní motor provozovaný spousty zákazníky po celém světě. Tim (Clark) jím není.“
Je fakt, že mezi zmíněné zákazníky patří spousta velkých i malých dopravců. Ve flotile ho má mimo jiných Qatar Airways, Qantas, Cathay Pacific nebo British Airways. Ve středu Airbus podepsal s Ethiopian Airlines navýšení objednávky strojů A350 na 33 kusů, z nichž čtyři budou tisícovky. Hned na 34 kusů této varianty pak čeká Air India. Emirates tak prozatím bude v tomto ohledu na trhu spíše zaostávat.