Podle listu Izvestija zamítnutí původní zprávy bylo nařízeno vedoucím Západosibiřské mezinárodní územní správy Vjačeslava Fedorova.
Fedorov měl jmenovat komisi, která má vypracovat novou zprávu o nehodě, k níž údajně došlo, když letu došlo palivo během diverze na letiště s delší přistávací dráhou.
Jmenoval také předsedu komise, v níž mají zasednout zástupci letecké společnosti Aeroflot a také zástupci její letecké školy, v komisi budou také zástupci Ural Airlines a Federální agentury pro leteckou dopravu.
Fedorov měl také dát povolení k tomu, aby se do vyšetřování zapojili další strany k tomu kompetentní, které komise uzná za vhodné.
Prvotní zprávu o výsledcích vyšetřování nuceného nouzového přistání A320 původně schválil v říjnu úřadující šéf leteckého úřadu Rosaviatska Ivan Belov. Toto šetření bylo provedeno šestičlennou komisí.
V závěru původní zprávy se uvádí, že k vynucenému přistání došlo v důsledku kombinace několika faktorů. Mezi ně patří to, že se piloti dopustili chyb při určování skutečné polohy podvozku a dveří po selhání hydraulického systému. Posádka také chybovala při výpočtu potřebného množství paliva nutného pro diverzní let a učinila rozhodnutí divertovat na letiště v Novosibirsku.
Kromě toho vyšetřovatelé poukázali na neoptimální rozdělení pracovní zátěže mezi piloty, když se letové podmínky zkomplikovaly, a na nedostatečnou včasnou kontrolu spotřeby paliva a zbývajícího paliva při odklonu na náhradní letiště.
Havarovaný Airbus A320 je nyní „zaparkovaný" na poli na Sibiři. Ural Airlines v minulém měsíci vydaly zprávu, kde potvrdili, že zkusí dostat letoun do vzduchu právě z pole. Podle tehdejších informací mimo jiné čekají také na zamrznutí půdy, která by znamenala pevnější povrch pro rozjezd. S novými okolnostmi ale není zatím jasné, zda od tohoto plánu neustoupí.