Technologie A3R má za cíl ulehčit práci posádce a ideálně udělat z operátora dotankování pouze kontrolora monitorujícícho hladký průběh, aby nedocházelo k lidské chybě. Testy proběhly za různých meteorologických i světelných podmínek, a to včetně minimálně jednoho nočního testu. Jako tanker posloužil upravený Airbus 330 v konfiguraci Multi Role Tanker Transport (MRTT), doplňována byla F-15SG, což je speciální varianta F-15E Strike Eagle vyrobena pouze pro singapurské letectvo (RSAF). Certifikaci má na starosti Španělský národní institut pro leteckou technologii (INTA).
„Tento nový milník umožní RSAF stát se prvními vzdušnými silami se schopností automatického tankování, která může být rozšířena pro potřeby dalších zemí,“ uvedl v tiskovém prohlášení Jean-Brice Dumont, šéf vojenských vzdušných systémů u Airbus Defense and Space.
A330 v konfiguraci MRTT byla pro potřeby automatického tankování certifikována loni v červenci, když se Airbusu povedlo dotankovat za letu F-16. Letos v březnu pak evropský výrobce letadel provedl testovací let s technologií Auto'Mate, kdy ukázal autonomní navigaci a provoz systému. Nyní spojil vše dohromady a finální certifikaci očekává v první polovině příštího roku.