Gulfstream vylepšil čísla u G700

10.09.2023

Výrobce business jetů Gulfstream během týdne navýšil dolet stroje G700 o 250 nm, změnila se také maximální rychlost nebo kabinová výška. Zpožděný program se připravuje na certifikaci u regulátorů.

G700 poprvé vzlétla v únoru 2020. Od té doby nalétala skoro půl milionu kilometrů
G700 poprvé vzlétla v únoru 2020. Od té doby nalétala skoro půl milionu kilometrů (Zdroj: Gulfstream)

Nový maximální dolet stroje nyní činí 7 750 nm (14 353 km) při rychlosti 0,85 Machu, nebo 6 650 nm (12 316 km) při 0,9 Machu. Přidaných 250 nm protáhlo možnosti stroje o 463 km. Zvýšila se i maximální rychlost letadla, z 0,925 na 0,935 Machu, naopak dolů šla kabinová výška. Už původních 2 916 stop (889 m) byl rekord v kategorii business jetů, Gulfstream nyní ale laťku snížil na 866 metrů.  Na nevyužitý potenciál motorů Rolls-Royce Pearl 700 se přišlo během letových testů v rámci certifikačního procesu, kdy dvojice letadel nalétala během 4 100 letových hodin přes 455 tisíc kilometrů. Samotný proces byl společností několikrát pozdržen, nyní by ale mělo být vše připraveno na zisk typové certifikace u amerického FAA. Gulfstream její získání očekává do konce roku. 

„Budeme dodávat velmi vyspělé, náročně ozkoušené letadlo, které překoná očekávání, co se týče rychlosti, doletu a pohodlí,“ uvedl prezident výrobní firmy Mark Burns. Dodal také, že „sedmistovka“ údajně v USA prošla „jedním z nejdůkladnějších“ schvalovacím procesem od zavedení přísnějších požadavků v roce 2020. Americký kongres tehdy zpřísnil pravidla v reakci na dvě nehody a následné uzemnění Boeingů 737 MAX.

Kabina G700 nabídne skvělý komfort a zážitek (Zdroj: Gulfstream)

 

Model G700 nabízí tři různá rozložení kabiny, která pojme až 19 cestujících a loni vyhrála přední designerskou soutěž IY&AA. Z Londýna pohodlně doletí non stop všude vyjma Austrálie, slibuje také skvělou aerodynamiku, úsporu paliva a nejmodernější avionické systémy. Na piloty bude čekat oceňovaný Symmetry Flight Deck systém s dotykovými obrazovkami, inteligentním ovládáním a pokročilým heads-up displejem zobrazujícím v jeden moment jak letové hodnoty, tak terén. Systém prediktivního přistání pak za piloty provede všechny kalkulace a nastaví letadlo pro efektivní přiblížení

Mohlo by vás zajímat

Marek Baloun

Dlouholetý sportovní novinář a bývalý šéfredaktor aerowebu. Také letecký nadšenec, který před vypuknutím pandemie Covid-19 chvíli pracoval i na Letišti Václava Havla. Absolvent mediálních studií na Metropolitní univerzitě Praha a celoživotní skaut.


Témata

Business


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

Přidat komentář