Na řeckém ostrově Euboia v úterý odpoledne havaroval hasičský Canadair CL-215 při zásahu. Stroj zrovna vyložil náklad hasícího prostředku, když se náhle zřítil. Podle záběrů škrtl křídlem o strom.
Na řeckém ostrově Euboia v úterý odpoledne havaroval hasičský Canadair CL-215 při zásahu. Na dostupných záběrech letoun po vypuštění hasícího prostředku začal zatáčet doprava, v ostrém náklonu ale pravým křídlem narazil do stromu a zřítil se do kopců poblíž města Karystos. Podle mluvčího hasičů Jannise Artopiose byly na palubě minimálně dvě osoby ze 355. taktické dopravní letky 112. stíhacího křídla, jejich stav není známý.
Podle informací hasičského sboru letoun vzlétl z Nea Aghialos Volos krátce před 12:00 a pracoval na požáru Karystos, konkrétně v oblasti Platanistos. Od prvního okamžiku probíhá pátrací a záchranná akce generálního štábu letectva, na místě nehody pracují i hasičské jednotky.
Do oblasti byl spěšně dopraven vrtulník Super Puma, AB-205 Air Force a Navy S-70.
Řecko se potýká s rozsáhlými požáry už několik dní. Nejhůře je natom ostrov Rhodos, kde jsou lidé buď převáženi na sever, který není zatím v ohrožení, nebo se vrací domů. Repatriační lety vypravil v pondělí i Smartwings.
Dlouholetý sportovní novinář a bývalý šéfredaktor aerowebu. Také letecký nadšenec, který před vypuknutím pandemie Covid-19 chvíli pracoval i na Letišti Václava Havla. Absolvent mediálních studií na Metropolitní univerzitě Praha a celoživotní skaut.
narazili po odhození vody pravým křídlem do stromu, z křídla odpadl zřejmě koncový plovák a piloti pozdě reagovali vyšlápnutím směrovky a zřejmě vůbec nestáhli výkon levého motoru, aby pomohli asymetrickým tahem vyrovnat směr letu. Na ty motory neměli čas, na směrovku ale ano. Zřejmě to nečekali a nestihli včas zareagovat. na videu, po jeho přiblížení a zpomalení, je vidět, že kontra směrovku dali až v okamžiku, kdy už to nemohlo pomoct.
Ono se z videa těžko dělají relevantní závěry .....ale vzal bych do úvahu i možnost, že to plechové křídlo se po nárazu neformovalo a asi měli zablokované nebo nefunkční křidélka. Protože jinak by přirozeně jako první dali kontra křidélka. Každému pilotovi (který si vyzkoušel úlohu zablokované křidélka z osnovy na L-13 blaník) je jasné, že jenom noha z náklonu nepomůže ....
vzhľadom k tomu náklonu mohlo dôjsť aj k poškodeniu pravého krídelka (tým odrazeným plavákom). To by vysvetľovalo prečo náklon nevyrovnali hneď - keď zistili že krídelká nefungujú, kopli tam smerovku, ale už bolo neskoro :(