Let se uskutečnil v americké Georgii, kde Gulfstream sídlí. Trval necelých tři a půl hodiny a může se pyšnit tím, že letoun poháněla 30% směs udržitelného paliva. G800 dosáhl nejvyšší rychlosti přes 600 uzlů. Testovací let měl letoun přiblížit k potřebným certifikacím, technici se zaměřili především na ovládací a kontrolní mechanismy nebo avioniku.
“G800 cestujícím a leteckým společnostem po celém světě přinese nejdelší dolet na trhu, kvůli kterému zaznamenáváme velkou poptávku. Dolet je navíc spojený s velmi komfortní kabinou a celkovou kvalitou zpracování,” uvedl šéf společnosti Gulfstream Mark Burn v tiskové zprávě. Zároveň dodal, že G800 hodně těží z předchozí verze G700.
Nový stroj se bude moci pyšnit doletem až 8 000 tisíc mil, tedy zhruba 14 800 kilometrů. Především díky novým wingletům speciálně vyvinutým pro verzi G800 a motorům Rolls-Royce Pearl 700 Gulfstream od začátku vývoje představuje stroj jako vůbec nejúspornější na trhu.
Na palubě pojme až 19 cestujících a vyráběn bude ve dvou konfiguracích. Jedna bude se třemi oddělenými prostory a jedním pro posádku, druhá pak rovnou se čtyřmi obytnými prostory.
Na co dalšího Gulfstream sází?
S moderními prvky se nesetkají pouze cestující, ale také piloti v kokpitu. Připraveny pro ně budou dva tzv. head-up displeje, které Gulfstream spojí v systém vyvinutý speciálně pro G800. Ten má za cíl zvýšit situační povědomí pilotů, ale umožní také přístup na méně dostupná letiště.
Palubní deska je na obou stranách symetrická a nabízí rekordní množství dotykových displejů, které mají práci v kokpitu usnadnit a automatizovat. Displejů je konkrétně celkem deset, přepínat se mají automaticky podle fáze letu, tím tak zároveň umožní snížit celkový počet ovládacích tlačítek.