Během 63 minut letu otestovali major Bryce Turner ze 416. testovací perutě a Steve Schmidt, hlavní testovací pilot Boeingu T-7, všechny klíčové funkce stroje a demonstrovali jeho sílu a obratnost. Prototyp stíhačky, která jako první byla designována, postavěna a testována nejprve digitálně, splnil veškeré body a vzlet tak dal zelenou jeho výrobě.
„Stabilní výkon letounu spolu s pokročilým kokpitem a systémy je obrovská změna pro studenty i instruktory amerického letectva,“ uvedl Turner, jenž je ve své rodině už 3. generací stíhacího pilota.
A na historii odkazuje i sám letoun. Červená ocasní křídla a název Red Hawk měli na svých strojích během druhé světové války piloti ze 332. stíhací skupiny. Ta byla známá tím, že byla složena výhradně piloty a personálem černé pleti.
Boeing na vývoji spolupracoval se známým evropským výrobcem stíhaček Saab. Po necelých pěti letech od uzavření spolupráce nakonec společnosti získaly od amerického letectva kontrakt na 9,2 miliardy dolarů. Výměnou za to vzniklo pět prototypů cvičného letounu a sedm prototypů pozemního simulátoru. Při vývoji se uplatnilo digitální inženýrství a první prototyp tak byl připraven už za 36 měsíců. Stroje nahradí dosluhující letouny T-38.