Airbus UpNext, dceřinná společnost výrobce letadel zabývající se výzkumem a vývojem nových technologií, představila v Paříži záměr otestovat ve svých letadlech nový koncept APU. To by mělo nově místo klasického leteckého paliva mít vodíkové články. Nový systém HyPower, který aerolinka vyrábí ve Španělsku, má krom snížemí emisí CO2, NOx a hlučnosti tradičního APU také prověřit koncept vodíkových motorů a schopnost jejich restartování i během letu. Testy plánuje společnost provést na upravených letounech A330. Ty ponesou uvnitř trupu těsně za křídly tři vodíkové nádrže a dva kompresory za pilotní kabinou. Společně s přívodem elektřiny se pak potkají v ocase letadla, kde normálně APU bývá.
„Tyto testy jsou novým krokem ke snížení uhlíkové stopy a nulovým emisím.“ uvedl generální ředitel společnosti Michael Augello. „Chceme demonstrovat funkčnost systému a jeho integraci, včetně natankování letadla vodíkem. Předvedeme tento systém v reálných podmínkách, kdy vystoupáme do 25 000 stop (společnost v materiálech uvádí i FL330 - pozn. red.) a poletíme jednu hodinu s 10 kg vodíku v plynném skupenství.“ Augello také dodal, že klíčová bude spolupráce nejen s externími partnery, ale i španělskou vládou.