ATR představilo nové interiéry. Cílí na VIP a vládní cestující

09.06.2023

Na veletrhu v Hamburgu představil výrobce letadel ATR tento týden koncepty, jak by podle něj měl vypadat interiér letadel pro nejprestižnější klientelu. Řada HighLine slibuje pět různých konfigurací a snížení uhlíkové stopy o téměř polovinu.

ATR představilo nové interiéry. Cílí na VIP a vládní cestující
ATR představilo nové interiéry. Cílí na VIP a vládní cestující (Zdroj: Aeroweb.cz)

Pět představených kategorií mají nabídnout různé styly pro veřejné i soukromé cestování. Typ Multi-Class nabízí 50 sedadel s oddělenou první třídou. Zatímco ve standardní třídě je standardní konfigurace sedadel 2-2, za závěsem by to bylo už jen 2-1. Kategorie Premium Flex pak jde ještě dál a při rozestavění 1-1 by každé sedadlo mělo vedle sebe prostornou odkládací plochu s elektrickou zásuvkou a velkým úložným prostorem nad hlavami. All-Business třída pro 30 lidí má splňovat podmínky pro charterové lety, zároveň ale má být vybavena prémiovými koženými sedadly, velkým prostorem na nohy a zmizely by přihrádky nad hlavami. Pro vrcholné politiky a státní představitele je připraven typ Multi Section, nabízející prémiové sezení v otočných a elektricky polohovatelných křeslech oddělené dřevěnou stěnou a zároveň standardní sezení pro doprovod. Vrcholem pak má být řada Bespoke VIP, slibující výrobu na zakázku, včetně velkého stolu, gauče nebo vyjíždějící obrazovky.

Třída Premium Flex nabídne nevídaný odkládací prostor (Zdroj: ATR)

 

Nové interiéry mají být instalovány do letounů ATR 42-600, 42-600S a 72-600. Ty sice nemají výkon a dolet velkých business jetů, podle manažera vývoje business letadel Louise Barrala ale až polovina letů s těmito letadly trvá méně než hodinu. ATR si od nových interiérů slibuje větší zájem klientů v sektoru krátkých regionálních letů, kteří ale zároveň hledají komfort a luxus velkých soukromých letadel. Zároveň chce díky použitým materiálům snížit spotřebu paliva a uhlíkovou stopu, a to o 45% u každého. „Jsme jediný výrobce letadel na světě, který toto nabízí,“ tvrdí vedoucí business vývoje Tarek Ben Omrane. 

Plánované nasazení a ceny oznámeny nebyly. Podle webu flightglobal.com společnost ještě ale nemá podepsaného žádného klienta, byť je o letadla velký zájem.

Mohlo by vás zajímat

Marek Baloun

Dlouholetý sportovní novinář a bývalý šéfredaktor aerowebu. Také letecký nadšenec, který před vypuknutím pandemie Covid-19 chvíli pracoval i na Letišti Václava Havla. Absolvent mediálních studií na Metropolitní univerzitě Praha a celoživotní skaut.



Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

Přidat komentář