Dnes byl ukončen provozní přechod na systém nové generace řízení letového provozu v českém vzdušném prostoru. Po více než 20 letech bylo současně ukončeno využívání předchozího systému EUROCAT 2000, který byl v provozu od března 2001. Zavedení nového systému TopSky - ATC, jehož dodavatelem je francouzská společnost Thales, je předpokladem naplnění budoucích požadavků leteckých dopravců na bezpečnost a kvalitu letových provozních služeb v České republice. Řízení letového provozu o tom informovalo v tiskovém prohlášení.
Provozní přechod na nový systém byl zahájen ve čtvrtek 24. února ve 2 hodiny ráno. Jako první z nového systému obdržel pokyn řídícího letového provozu v čase 2:48 ze střediska v Jenči u Prahy let číslo 5335 společnosti CargoLogic Germany Airlines na cestě z Bratislavy do Lipska.
„Náš podnik začal dnešním dnem používat novou generaci systému, který je definován velmi podrobným zadáním expertů našeho podniku. Systém TopSky, který je mimo jiné používán například v Rakousku, Švédsku nebo Dánsku má ambice být řešením pro 21. století a naplňovat oprávněná očekávání našich zákazníků. Zajistíme tak i požadavky Evropské komise v rámci programu Jednotného evropského nebe na technickou způsobilost a související certifikaci evropských poskytovatelů služeb řízení letového provozu,“ uvedl při této příležitosti generální ředitel podniku Ing. Jan Klas.
Dnešním ukončením provozního přechodu byl završen soubor činností v oblasti technologie práce, koordinace provozu se sousedními státy a systémové připravenosti. Cílem těchto aktivit bylo zajistit přechod na nový systém TopSky a současně také na podpůrné systémy, které jsou používány na českých regionálních letištích v Brně, Ostravě a Karlových Varech. Realizace těchto podpůrných systémů je výsledkem spolupráce s českým dodavatelským průmyslem, konkrétně společnostmi CS Soft a ATRAK ze skupiny Czechoslovak Group, stojí v tiskové zprávě.