Měla to být především americká odpověď na Airbusem uskutečněný odkup řady letadel CSeries od Bombardieru. Dvouletá vyjednávání mezi Boeingem a brazilským Embraerem o převzetí projektu úzkotrupých letounů zejména pro krátké tratě však skončila americkým odstoupením od záměru. Boeing to vysvětluje tím, že Embraer „nesplnil všechny nezbytné podmínky“. V Brazílii vyvolal krok vlnu nevole.
Embraer dokonce tvrdí, že jde ze strany Boeingu o zcela účelové tvrzení, které má maskovat jeho vlastní potíže. „Embraer je pevně přesvědčen, že Boeing neoprávněně odstoupil od MTA (Master Transaction Agreement neboli dohodu o prodeji, pozn. red.), přičemž svá tvrzení používá jako záminku, aby se vyhnul svým závazkům dokončit transakci a zaplatit Embraeru smluvní cenu 4,2 miliard dolarů.“
Boeing se již přes rok potýká s problémy typu 737 MAX, na povrch vyplynuvší okolnosti jeho uvedení do komerčního provozu navíc značně kazí reputaci celé společnosti. Zhoršující se ekonomické situaci Boeingu pochopitelně neprospívá ani současná krize letecké dopravy v souvislosti s pandemií nemoci COVID-19.
Embraer navzdory komplikaci, kterou zrušený kontrakt bezesporu je, věří, že situaci ustojí. „Naše více než padesátiletá historie je lemována mnoha výhrami, ale také několika obtížnými okamžiky. Všechny jsme překonali. A přesně to uděláme znovu. Překonáme tuto výzvu silou a odhodláním,“ uzavírá prohlášení Embraeru.