Na leteckém festivalu AirVenture 2019, který pořádá Asociace pro experimentální letadla (EAA) od včerejška do neděle v americkém Oshkoshi, společnosti tradičně představují řadu novinek pro segment malých letadel. Jednou z nich je i displej PilotVision využívající principu rozšířené reality. O novince informoval server General Aviation News.
PilotVision je jedním z vůbec prvních pokusů přenést princip rozšířené reality do kokpitu civilních, prozatím experimentálních letadel. Na rozdíl od již řadu let známých průhledových head-up displejů totiž nevyužívá „reálného“ zobrazení, ale virtuální projekce.
Displej, který je uchycen na sluchátkách a projektován do zorného pole pilota, ulehčuje jeho orientaci v sledovaném prostoru a zlepšuje tím jeho situační povědomí. Přístroj umožňuje nastavení vysokého jasu s minimálním periferním zatemněním. Na vývoji grafického rozhraní se podílela společnost Adventure Pilot, která mj. vyvinula aplikaci k plánování letů a navigaci iFly GPS.
Rozměrově malé zařízení navíc nemusí být připojené k systémům letadla, což významně zjednodušuje jeho instalaci. Pokud pilot přístroj právě nepoužívá, odklopí jej stejně jako mikrofon.
Výrobce SA Photonics patří mezi nejznámnější výrobce zařízení využívajících rozšířenou či virtuální realitu v leteckém průmyslu; společnost stojí například také za náhlavními soupravami pro piloty letounů F-15, F-16, F-18 či F-35.