Americký výrobce letadel Cessna je tři roky po představení modelu Denali před dokončením prvních prototypů. Podle koncernu Textron, pod nějž výrobce spadá, se aktuálně pracuje na celkem pěti prototypech. Tři z nich budou použity jako statické modely pro únavové zkoušky draku letadla a pro vývoj a testování interiéru kabiny. Zbylé dva letouny budou sloužit k letovým testům, které by měly odstartovat v druhé polovině letošního roku.
Denali by svým rozpětím 16,5 metru měla pojmout až devět cestujících, přičemž interiér bude možné nakonfigurovat s nákladním prostorem v zadní části kabiny. Co se letových parametrů týče, nová Cessna svého blízkého konkurenta - Pilatus PC-12NG - předčí jak v doletu, tak cestovní rychlosti. Konkrétně výrobce uvádí dolet 2 963 km a cestovní rychlost 519 km/h. V případě PC-12NG je to 2 800 km doletové vzdálenosti a 500 km/h jako parametr cestovní rychlosti.
Za lepší výkonové charakteristiky může především nová pohonná jednotka GE Catalyst. Ta nabídne 1 300 koňských sil a dostup až 31 000 stop. Jedná se o první motor, při jehož výrobě bylo využito 3D tisku, který umožnil spojit více menších součástí do jednoho celku. Razantně tak ubylo svárů a spojů, což by mělo přispět především k větší životnosti motoru.
O řízení pohonné jednotky se stará nový digitální systém FADEPC (Full Authority Digital Engine and Propeller Control). Ten zajišťuje jak řízení samotné pohonné jednotky, tak i ovládání pětilisté vrtule McCauley. To v kombinaci s poměrem stlačení 16 : 1 dává motoru o 10% zvýšení cestovního výkonu oproti jiným turbovrtulovým jednotkám.
První start protoypu GE Catalyst se uskutečnil v prosinci roku 2017 a nyní mají testovací pohonné jednotky počet hodin a cyklů simulující více než tři roky provozu v terénu. Za zmínku stojí také to, že motor je vyvíjen a vyráběn v české pobočce GE Aviation Czech.