V rámci proběhlé zaoceánské výstavy SUN ‘n FUN v Lakelandu na Floridě představil výrobce Piper Aircraft nový přírůstek do svého portfolia létajících výrobků. Zcela nový dvoumístný Piper Pilot 100 má cílit převážně na letecké školy a výcviková střediska. Piper během vývoje úzce spolupracoval s firmami Continental a Garmin. Cílem bylo navrhnout co nejlevnější letoun, který by pokryl téměř všechny výcvikové požadavky.
Letoun přichází hned ve dvou verzích. Označení Pilot 100 nese verze VFR, která se pyšní avionikou Garmin G3X Touch. Lépe vybavený Pilot 100i je bohatší o balíček s podporou IFR, který zahrnuje G3X Touch, autopilota GFC500 a nový GNX 375.
O pohon obou Piperů se stará jednotka Continental Prime IO-370-D3A o výkonu 180 koní, který nabízí maximální cestovní rychlost 237 km/h a dolet bezmála tisíc kilometrů. Tato pohonná jednotka je vybavena novými magnety pro eliminaci dřívějších problému s teplými starty.
Oba modely by měly být dostupné začátkem roku 2020, předpovídaná cena Pilot 100 je kolem 259 000 dolarů (5,9 mil. korun), Pilot 100i by měl být doszupný za zhruba 285 000 dolarů (6,5 milionu korun).