AKTUALIZOVÁNO Martin Šonka bude titul mistra světa Red Bull Air Race letos obhajovat podle mírně upravených pravidel. Poprvé od roku 2010 se budou znovu udělovat body za umístění v kvalifikaci, změní se také drobně princip penalizací za překročení maximálních géček. Organizátor soutěže o tom dnes informoval na svém webu.
Naposledy ve zkráceném ročníku Red Bull Air Race 2010 se vítěz kvalifikace na hlavní závod těšil z jednoho bodu do celkového hodnocení. Od letoška se budou oceňovat hned tři nejlepší piloti z kvalifikačních bojů, a to jednoduchým principem tři body pro vítěze, dva pro druhého a jeden pro třetího kvalifikanta.
Také škála bodového přídělu za výsledek v hlavním závodě dozná změn. Vítěz bude nově brát 25 bodů, druhý 22, třetí 20 a od čtvrtého dále 18, 14, 13, 12, 11, 5, 4, 3, 2 a 1. Pouze poslední pilot v pořadí hlavního závodu vyjde na prázdno.
Piloti Master Class budou rovněž novým způsobem „oceňováni“ za překročení limitů přetížení. Pravidla dosud beztrestně umožňovala překročit přetížení 10G po dobu 0,6 sekundy. Za déletrvající překročení této hranice hrozila dvousekundová penalizace, pokud pilot zároveň nepřekročil absolutní limit 12G. Jinak si vysloužil okamžitou diskvalifikaci. Od roku 2019 bude dvousekundová penalizace následovat po překročení 11G. Automatické vyloučení po překročení 12G zůstává.
Red Bull rovněž informoval, že sezóna 2019 bude posledním ročníkem pro trojici pilotů, a sice oba Američany Kirbyho Chablisse a Mikea Gouliana a dále Francouze Nicolase Ivanoffa.
Sezóna 2019 začne tradičně podnikem v Abú Dhabí 8. a 9. února. Podrobný závodní kalendář však ještě organizátor oficiálně nezveřejnil. Podle dosavadních zpráv by se nicméně znovu měli závodníci představit například ve francouzském Cannes či v ikonické Budapešti.