Dnešek je posledním dnem, kdy lze využít k vzletu či přistání dráhu letiště České Budějovice (LKCS) ještě před tím, než bude více jak na tři měsíce spolu s pojížděcími drahami uzavřena. Zítra nabývá účinnosti VFR-SUP 21/18, podle kterého budou RWY 09/27 a TWY A, B, C, D a T uzavřeny do 7. prosince.
Modernizace letiště České Budějovice byla zahájena již v roce 2009. Investorem byl Jihočeský kraj, který je zároveň vlastníkem téměř celého areálu a spolu s městem České Budějovice zakladatelem akciové společnosti Jihočeské letiště České Budějovice. V prosinci 2017 byla zahájena poslední etapa modernizace. Jejím konečným stavem by mělo být mezinárodní letiště připravené na provoz letadel typu Boeing 737 nebo Airbus A320.
Jak redakci Aerowebu sdělila marketingová manažerka Jihočeského letiště České Budějovice Martina Vodičková, během poslední modernizační etapy byla již téměř dokončena hrubá stavba budovy pro techniky a nový terminál již začíná dostávat svoji podobu. Důvodem pro uzavření vzletové a přistávací dráhy a taktéž drah pojížděcích je plánovaná instalace světelných a navigačních technologií, napojení pojížděcích drah k nově budovanému terminálu a také jejich rozšiřování.
Ve VFR-SUP 21/18 se dále můžeme dočíst, že lety integrovaného záchranného systému (IZS) jsou po koordinaci s provozovatelem letiště umožněny na východní odbavovací ploše (APN E). Jelikož letecká záchranná služba nemá v Českých Budějovicích své stanoviště – byť pro ni bylo v areálu letiště nedávno vybudováno – zeptali jsme se paní Vodičkové, jakým způsobem záchranářské vrtulníky letiště aktuálně využívají. Dle marketingové manažerky společnosti Jihočeské letiště České Budějovice je v roce 2015 zprovozněné stanoviště letecké záchranky nadále bez provozu. Vrtulníky IZS přistávají na jiném místě letiště např. za účelem tankování paliva v blízkosti českobudějovické nemocnice.