Ruská Sjednocená letecká korporace OAK (Объединенная авиастроительная корпорация) a čínský COMAC vybrali pro nový širokotrupý letoun vyvíjený ve společném podniku China-Russia Commercial Aircraft Corporation (CRAIC) název CR 929. Představitelé obou spolupracujících výrobců tuto informaci dle ruského OAK zveřejnili dnes v šanghajském sídle společnosti COMAC.
Název nové řady letadel v sobě skrývá jména obou zúčastněných států. Číny (China – C) a Ruska (Russia – R). Jurij Sljusar, vedoucí představitel společnosti OAK, k názvu dodává, že číslo devět navíc v čínské kultuře symbolizuje věčnost.
Foto OAK
Podle serveru FlightGlobal by nový širokotrupý letoun měl být vyráběn ve třech verzích. V základní s označením CR 929-600 s palubou pro 280 osob v uspořádání do třech tříd a s doletem 12 000 km. Delší CR 929-700 by měl pojmout při stejném uspořádání o 40 pasažérů více, přičemž předpokládaný dolet je o 2 000 km menší. Kratší CR 929-500 by měl přepravit o 30 cestujících méně než základní verze, zato s doletem až 14 000 km. Výroba jednotlivých komponent by měla být rozdělena mezi Rusko a Čínu. V OAK by se měla vyrábět například kompozitová křídla, ve společnosti COMAC trupy letounů. Pokud se týká motorů, CRAIC počítá s tradičními západními výrobci. Finální kompletace by měla probíhat v Číně.
V Šanghaji sídlící CRAIC zahájila oficiálně svoji činnost v květnu tohoto roku. Smlouvu o společném podniku, v němž mají COMAC i OAK stejný podíl, podepsaly obě strany za přítomnosti prezidentů Číny a Ruska již o rok dříve.