Populární plachtařský závod konaný vždy poslední týden v červenci totiž letos nanejvýš trápilo počasí. Z osmi dní, které byly letos Poháru k dispozici, se odlétaly jen čtyři ve třídě Kombi, v klubové dokonce jen po třech. I když se nakonec závody staly platnými pro obě třídy, zvláště pro organizátory šlo o velmi náročnou práci naplánovat tratě tak, aby se alespoň požadovanému množství větroňů vůbec zadařilo.
Já sám, letos bohužel jen jako zpravodaj, dorážím na letiště za pro letošní ročník tak příznačného deště ve čtvrtek 27. července. Účastníci mají v tu chvíli za sebou dvě, respektive pro Klubky jen jednu platnou disciplínu, od té doby panuje jen meteorologický zmar. „Taky jsi nám mohl přivést lepší počasí,“ pošťuchuje mě další den ráno jiný kolega, když se na již složený a připravený grid žene krátce před polednem velký černý mrak. Jakmile ale přejde krátká vlna deště, počasí se umoudřuje a slunce začíná skrz modré díry vytvářet první konvekci. Trochu fouká, ale to už asi nikomu ani nevadí; trať je stanovena, letí se.
Na start AAT o třech kruhových areách na půl druhé hodiny se za dozoru dokonce asi dvou desítek diváků pouští první Klubky, o hodinu později sedmnáctka vodou naplněných Kombíků. Je to vážně něco, sledovat hned sedm seřazených, hlučně se zahřívajících vlečných strojů připravených na vzlet okamžitě s úderem plánovaného času.
Všichni jsou nahoře, nikdo nepadá. Urputné několikadenní sebeobětování se na letištním baru se očividně vyplatilo. Asi po dvou hodinách už mají pomocníci zase napilno, když prvních třicet větroňů přistává na letišti. Další se ale už neobjevují, počasí je totiž zahnalo na pole, cizí letiště, dokonce i do předpolí letiště. Nabízím se jako polní pomocník, nakonec pomáhám skládat ASW 19, která shodou náhod přistála jen několik polí od další dvojice „brusů“. Kolega z Roudnice skončil jen pár kilometrů od doletového kruhu - jako plno dalších nešťastných posádek. Pro ten den je ale splněno, disciplína je platná.
Nakonec se letělo i v sobotu, předepsaný Racing se vydařil a tak mohlo večer dojít k vyhlášení vítězů. Těmi se v kombinované třídě stala dvojice hostů ze Slovenska na Duo Discusu, Eduard Niko a David Darnady. Na stupně vítězů je doprovodili Jan Borůvka a Zdeněk Schenk, oba létající na Ventusech. Třída klubových větroňů byla šťastnou pro de facto už domácí aeroklub Praha Letňany – celkově totiž triumfoval Petr Hofman létající s ASW-15, hned za ním se navíc umístil taktéž letňanský Jindřich Švorc se Standard Cirrusem. Třetí místo pak bral Václav Marel z Jaroměře, taktéž na Std. Cirrusu.