Britský de Havilland DH 106 Comet registrace G-ALYP vzlétl před 65 lety jako vůbec první proudový letoun na pravidelnou linku pro dopravu osob. Během letu společnosti British Overseas Airways Corporation (BOAC) s označením BA113 z Londýna do Johannesburgu překonal vzdálenost přes 11 000 kilometrů včetně pěti mezipřistání za 23 hodin a 37 minut.
2. května 1952 přesně v 15:00 zahájil elegantní Comet s 36 pasažéry pojíždění, aby se v 15:12 odpoutal od země a zamířil na první zastávku do Říma. Z něj pokračoval přes Bejrút, Chartúm a Entebbe do Livingstonu, kde měli cestující možnost si prohlédnout Viktoriiny vodopády ze vzduchu a během mezipřistání i ze země. Po vzletu ze Severní Rhodesie (dnes Zambie) pokračoval proudový Comet do cíle linky v Jihoafrické unii (dnes Jihoafrické republice).
Let, za který podle serveru BBC cestující zaplatili stejnou částku jako za let s pístovým strojem, tedy 175 britských liber, byl v oblasti letecké dopravy zásadním krokem vpřed. V porovnání s doposud používanými pístovými letouny měl Comet podstatně vyšší cestovní rychlost. Ve své první verzi vysoko přes 700 km/h, v dalších verzích přes 800 km/h. Stroj také disponoval přetlakovou kabinou, díky čemuž bylo možné využívat výhod letu ve větších výškách. Nicméně netrvalo dlouho, aby právě tato skutečnost byla jedním ze střípků mozaiky, která srazila Comet z dosaženého vrcholu.
Testování de Havillandu DH 106 probíhalo sice několik let a první prototyp vzlétnul už v roce 1949, přesto se nepodařilo odhalit jedno slabé a potenciálně velmi nebezpečné místo. Tím byla hranatá konstrukce oken spolu s na ni použitými materiály a technologií jejich výroby. Pro nepřetlakovou kabinu by pravděpodobně bylo zvolené řešení bezpečné, jenže opakované namáhání v důsledku rozdílných tlaků vně a uvnitř letadla vedlo postupně až k vzniku trhlin v konstrukci. Ty se postupně zvětšovaly a v důsledku únavy materiálu mohly vést až k destrukci stroje přímo ve vzduchu. Takto postižen byl i letoun registrace G-ALYP, který se zřítil v lednu 1954 do Středozemního moře.
Comety byly uzemněny, příčina nalezena, vyvinuty nové verze s oblými okny, ovšem důvěra ve značku byla natolik otřesena a zároveň si odhalení příčiny a vývoj nových verzí vyžádaly takovou dobu, že místo na výsluní obsadila konkurence. A tak, přestože byl de Havilland Comet prvním používaným proudovým dopravním letadlem, bylo vyrobeno celkem pouze něco málo přes 100 jeho kusů v různých variantách.