25.7.2006
Oznámení přišlo rok poté, co poprvé před veřejností vzlétl experimentální HondaJet pro 6 pasažérů.
Nová role Hondy jakožto leteckého výrobce znamená novou konkurenci pro vedoucí hráče na trhu – Textron Cessna a Eclipse Aviation. Obě společnosti také připravují svá vlastní proudová letadla podobné velikosti určené do role malých obchodních letadel, pro charterové lety a služby leteckého taxi.
"Protože je to Honda, společnost s pověstí vysoké kvality a vysokým objemem výroby, přitahuje její nový výrobek spoustu zájmu," řekl Bob Zuskin, analytik trhu s malými tryskovými letadly. "Mám ale své pochyby o dostatečné velikosti trhu pro tato letadla."
Podle organizace AOPA je jeho cestovní rychlost je o 10% vyšší, má kabinu o 30% větší a dolet asi o 40% delší při spotřebě paliva o 14% menší než u obdobného typu Cessna CJI+.
Verze HondaJetu představená minulý rok vykazovala cestovní rychlost 780 km/h ve výšce 9 150 m, její dostup činil 12 500 m.
Letoun má duralová křídla, trup z kompozitových materiálů a 2 proudové motory Honda HF118 upevněné nad křídlem.
Honda začala se studiem letectví k uctění památky svého zakladatele Soichiro Hondy, který snil o výrobě letadel dlouho předtím, než roku 1991 zemřel. "Nebyla zde žádná strategie," prohlásil Koichi Kondo, ředitel letecké divize Hondy v Severní Americe. "Bylo to emocionální rozhodnutí."
Letové testy Honda provádí od roku 2003, kdy si také nechala patentovat název HondaJet.
Zdroj: planenews.com, aopa.org