Aktualizace leteckých dat AIRAC, která vchází v platnost 31. května letošního roku, upravuje povinnost vybavení letadel odpovídačem sekundárního přehledového radaru (SSR). Mimo jiné tak budou muset být všechny letouny provádějící let IFR ve FIR Praha vybaveny odpovídačem v Módu S.
"Velké" letouny budou nově muset mít při letech IFR ve výbavě odpovídač SSR v Módu S s funkčností Enhanced Surveillance, který kromě základních informací vysílá podrobnější data o pohybu letadla apod. Letouny s maximální vzletovou hmotností nižsí než 5 700 kg provádějící let IFR budou muset být vybaveny odpovídačem v Módu S alespoň s funkčností Elementary Surveillance.
Dosavadní povinnost výbavy "eskovým" odpovídačem platila pro IFR a VFR provoz v sektorech W, N a S nad FL95 a pro letouny v TMA Praha a CTR Ruzyně. Ostanímu provozu stačilo disponovat odpovídačem v Módech A/C. Od 31. května musí mít Mód S všechen VFR provoz nad FL95, povinnost v TMA Praha a CTR Ruzyně zůstává.
Odpovídač v Módu A nebo C bude také muset být na palubách letounů, provádějících VFR lety nad FL60, či uskutečňujících noční traťové lety.