Pátého dubna bylo v úředním věstníku Evropské unie uveřejněno Nařízení Komise (EU) č. 290/2012, kterým se novelizuje nařízení č. 1178/2011 o způsobilosti leteckého personálu. Novela upravuje dílčí odstavce původního předpisu a především doplňuje zbylé části nařízení - Část CC, Část ARA a Část ORA - kterými se upravuje způsobilost palubních průvodčích, organizace leteckých úřadů a výcvikové organizace.
Nařízení tedy částečně odpovídá na otázku, jaké požadavky klade EU na schválené organizace pro výcvik (ATO) - jediné instituce, které budou moci cvičit nové piloty od příštího jara. Každá ATO bude muset jmenovat vedoucího výcviku s rozsáhlými zkušenostmi instruktora pro daný typ výcviku, který bude ATO poskytovat. Zároveň bude zodpovídat za vedení záznamů, programu výcviků, výcvikových a provozních příruček. Tyto parametry se příliš neliší od podmínek kladených na současné organizace pro výcvik pilotů (FTO).
Přísnější požadavky budou platit pro ATO, které budou chtít poskytovat výcvik CPL, MPL či ATPL. Kromě vedoucího výcviku bude muset organizace zaměstnávat vedoucího letového instruktora a vedoucího instruktora teoretické výuky. Není bez zajímavosti, že ATO poskytující výcvik MPL budou navíc muset být provozovateli obchodní letecké dopravy, nebo budou alespoň muset mít s takovým provozovatelem příslušné dohody.