Tajné letiště Kbely odtajněno

24.02.2011 9 příspěvků

Tajné letiště Kbely odtajněno
Tajné letiště Kbely odtajněno (Zdroj: Aeroweb.cz)

Dnešním dnem byla na webu Letecké informační služby ČR zveřejněna plánovaná aktualizace AIPu, která mimo jiné obsahuje i nové informace a mapy vojenského letiště Kbely - LKKB.

Letištní mapu najdete ZDE

Nové mapy a informace o letišti Kbely najdete zatím v plánovaných změnách v AIPu. Od 7.4.2011 již klasicky v sekci AD-2 mezi ostatními letišti.

Tyto pro piloty důležité informace jsou tak od dnešního dne veřejně přístupné a v platnost vstupují 7. dubna 2011. Minulostí se tak stává doslova "pokoutné" shánění důležitých informací piloty, kteří na toto letiště z jakéhokoliv důvodu potřebovali přiletět (např. kvůli servisu).


Dosud jediná použitelná mapa vojenského letiště Kbely z Databáze letišť

Kbely jsou tak první vojenské letiště, jehož letecké informace a mapy jsou veřejně přístupné na internetu. Aeroweb tento krok vítá a věří, že přispěje jedině ke zvýšení informovanosti pilotů a bezpečnosti letového provozu na letišti Kbely.

Tajnou informací nadále zůstává, kolik ve Kbelích stojí litr leteckého benzínu AVGAS 100 :-))
(více v článku "Přehled cen leteckého paliva na letištích v ČR")

Seznam nově zveřejněných částí AIPu o letišti Kbely

  AD 2 LKTB-TXT1 Tabulky AD 2.1 - AD 2.19
  AD 2 LKKB-TXT1 Tabulky AD 2.1 - AD 2.19
  AD 2 LKKB-TXT2 Odstavce AD 2.20 - AD 2.24
  AD 2 LKKB-ADC Letištní mapa - ICAO
  AD 2 LKKB-RNAV STAR RWY 24 RNAV Mapa standardních přístrojových příletů - ICAO RWY 24
  AD 2 LKKB-IAC ILS RWY 24 Mapa přiblížení podle přístrojů - ICAO ILS RWY 24
  AD 2 LKKB-IAC NDB RWY 24 Mapa přiblížení podle přístrojů - ICAO NDB RWY 24
  AD 2 LKKB-RADV Minimální výška pro radarové vektorování

Mohlo by vás zajímat


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

další?

24.02.2011 v 12:17 Pavel

Jak to bude s dalšími vojenskými letišti? Přerov, Náměšť, Čáslav - lze je někde legálně sehnat, nebo budou také zveřejněny v AIPu?

Odpovědět

letiště

24.02.2011 v 12:28 Mike

Pardubice jsou taky vojenské letiště a v AIPu jsou už dlouho...co se týká LKCV a LKNA tak to je naprosto zbytečné uvádět v AIPu, protože stejně je tam přistání civila zakázáno....

Odpovědět

No..

24.02.2011 v 15:24 Jen

... LKPD jsou ale smisene letiste. Vojenske letiste s civilnim provozem. Tak i proto jsou v AIPu. ... Prerov tam asi taky brzy bude, vzdyt tam uz se o predani "civilu" mluvi dost dlouho.

Odpovědět

To Mike

25.02.2011 v 12:31 Tom

...nevím, nevím. LKCV a LKNA jsou sice vojenská letiště. O tom zákazu přistání dost pochybuju. Teda pokud nebyly ultralehké Cory zařazeny do výzbroje armády. Při přeletu Náměště jsem tam jednu na zemi viděl. A navíc bez uvedení v AIPu nejsou nikde k sehnání ani frekvence. Takže posledně, když se měnila frekvence v Náměšti, nebylo prakticky možný ji někde sehnat. Dodnes mi nikdo nedokázal odpovědět, kde bych měl tyto změny kontrolovat.

Odpovědět

Přerov

25.02.2011 v 14:10 Petr

Přerov byl v AIPu donedávna, než někdo dohnal provozovatele ke zrušení civilního provozu.

Odpovědět

informace

25.02.2011 v 22:24 ace2

Tak, že je to vojenské letiště kde se nesmí za normálních okolností přistávat je asi jasné. Respektivě to bude možné asi jen s letovým plánem a se souhlasem velitele letiště v rámci nějakého zvláštního důvodu. Každopádně bych uvítal i ostatní vojenské letiště tak aby v případě nouzové situace měl pilot k dispozici alespoň základní informace o směru a délce dráhy. Což se dá těžko považovat za tajnou informaci. Pravda čísla drah i délku si můžu zjistit přes Google Earth že, ale to asi není ten zdroj informací, který máme běžně v letadle.

Odpovědět

to Tom:

01.03.2011 v 8:37 Jenda

s těma ULkama opatrně, například ultralehké Eurostary má armáda ve "výzbroji" docela dlouho...

Odpovědět

prispevek

07.04.2011 v 13:44 ivan

panove co byste delali na vojenskych letistich letejme si za kamaradama na normalni letiste a nehrajme si na neco co vetsina z nas nejni.letam 50 let a jeste jsem nepotreboval na voj.let.z nouze pristat

Odpovědět

vojenská letiště aAIP

28.04.2011 v 11:42 Martin

Parduice jsou v AIPu protože jsou mezinárodní veřejné letiště. Káždý si může naplánovat a letět do Pardubic podle podmínek v AIP. Přerov je neveřejné, tedy může tam letět pouze provozovatel, který má smlouvu s AČR. Ostatní voj. letiště mohou přijmout civ. provoz po podané žádosti nebo v nouzi.

Odpovědět

Přidat komentář