Dnešním dnem byla na webu Letecké informační služby ČR zveřejněna plánovaná aktualizace AIPu, která mimo jiné obsahuje i nové informace a mapy vojenského letiště Kbely - LKKB.
Nové mapy a informace o letišti Kbely najdete zatím v plánovaných změnách v AIPu. Od 7.4.2011 již klasicky v sekci AD-2 mezi ostatními letišti.
Tyto pro piloty důležité informace jsou tak od dnešního dne veřejně přístupné a v platnost vstupují 7. dubna 2011. Minulostí se tak stává doslova "pokoutné" shánění důležitých informací piloty, kteří na toto letiště z jakéhokoliv důvodu potřebovali přiletět (např. kvůli servisu).
Dosud jediná použitelná mapa vojenského letiště Kbely z Databáze letišť
Kbely jsou tak první vojenské letiště, jehož letecké informace a mapy jsou veřejně přístupné na internetu. Aeroweb tento krok vítá a věří, že přispěje jedině ke zvýšení informovanosti pilotů a bezpečnosti letového provozu na letišti Kbely.
Pardubice jsou taky vojenské letiště a v AIPu jsou už dlouho...co se týká LKCV a LKNA tak to je naprosto zbytečné uvádět v AIPu, protože stejně je tam přistání civila zakázáno....
... LKPD jsou ale smisene letiste. Vojenske letiste s civilnim provozem. Tak i proto jsou v AIPu.
... Prerov tam asi taky brzy bude, vzdyt tam uz se o predani "civilu" mluvi dost dlouho.
...nevím, nevím. LKCV a LKNA jsou sice vojenská letiště. O tom zákazu přistání dost pochybuju. Teda pokud nebyly ultralehké Cory zařazeny do výzbroje armády. Při přeletu Náměště jsem tam jednu na zemi viděl. A navíc bez uvedení v AIPu nejsou nikde k sehnání ani frekvence. Takže posledně, když se měnila frekvence v Náměšti, nebylo prakticky možný ji někde sehnat. Dodnes mi nikdo nedokázal odpovědět, kde bych měl tyto změny kontrolovat.
Tak, že je to vojenské letiště kde se nesmí za normálních okolností přistávat je asi jasné. Respektivě to bude možné asi jen s letovým plánem a se souhlasem velitele letiště v rámci nějakého zvláštního důvodu.
Každopádně bych uvítal i ostatní vojenské letiště tak aby v případě nouzové situace měl pilot k dispozici alespoň základní informace o směru a délce dráhy. Což se dá těžko považovat za tajnou informaci.
Pravda čísla drah i délku si můžu zjistit přes Google Earth že, ale to asi není ten zdroj informací, který máme běžně v letadle.
panove co byste delali na vojenskych letistich letejme si za kamaradama na normalni letiste a nehrajme si na neco co vetsina z nas nejni.letam 50 let a jeste jsem nepotreboval na voj.let.z nouze pristat
Parduice jsou v AIPu protože jsou mezinárodní veřejné letiště. Káždý si může naplánovat a letět do Pardubic podle podmínek v AIP. Přerov je neveřejné, tedy může tam letět pouze provozovatel, který má smlouvu s AČR. Ostatní voj. letiště mohou přijmout civ. provoz po podané žádosti nebo v nouzi.