První letošní L 410 míří do Afriky

25.01.2011

První letošní L 410 míří do Afriky
První letošní L 410 míří do Afriky (Zdroj: Aeroweb.cz)

Aircraft Industries vypravili další nový letoun L 410 UVP-E20. Letošní první letadlo odletělo v neděli 23. ledna do východoafrického Džibuti. Letoun s výrobním číslem 2732 bude sloužit pro vládní účely jako člen dopravní flotily Djibouti Air Force. Společně s letounem, který byl vyroben s analogovou konfigurací avioniky ve standardní 19místné cestovní verzi, si zákazník objednal také několik výměnných kitů pro rychlou konverzi interiéru letounu. Montáž kitů umožní změnu vybavení kabiny cestujících dle aktuální potřeby provozovatele. Díky tomu lze letoun snadno a rychle přizpůsobit pro přepravu VIP osob, nákladu, nebo třeba raněných osob v ambulantní variantě.

Letoun L 410 vyniká svými schopnostmi vzletu a přistání na krátkých, nezpevněných tratích, největším prostorem kabiny cestujících ve své kategorii (umožňujícím využití nejen pro přepravu cestujících, ale i řadu dalších účelů) a vysokou provozní spolehlivostí i při extrémních teplotách a klimatických podmínkách, což jsou ideální předpoklady pro jeho uplatnění v Africe.


Foto Aircraft Industries

V minulém roce společnost Aircraft Industries předala celkem osm nových letounů zákazníkům v Rusku, Brazílii, Francouzské Guyaně, Bulharsku a na Slovensku. Pro letošní rok je v plánu dodávka až 15 letounů. Kromě toho budou pokračovat práce na rozsáhlé modernizaci letounu, která je nezbytnou podmínkou pro další dlouhodobé úspěšné uplatnění letounu na světových trzích. V dubnu 2010 byl schválen projekt MOSTA, do jehož realizace jsou zapojeny další české letecké firmy jako EVEKTOR, Avia Propeller, GE Aviation Czech, Jihlavan nebo třeba Vysoké učení technické v Brně a Výzkumný a zkušební letecký ústav. Cílem tohoto čtyřletého projektu je výrazné zlepšení technických, provozních a ekonomických parametrů letounu L 410 a zjednodušení údržby, což v konečném důsledku umožní na jedné straně další zvýšení užitných vlastností a současně snížení přímých provozních nákladů letounu. Nový letoun L 410 nabídne například zvýšenou cestovní rychlosti, prodloužený maximální dolet, zvýšení platícího zatížení, zvětšení zavazadlových prostor a prodlouženou životnost.

Kromě výroby L 410, která v podstatě nepřetržitě trvá již od roku 1969, společnost dlouhodobě úspěšně kooperuje s řadou zahraničních i domácích leteckých i neleteckých firem, jako je například významný britský letecký výrobce GKN Aerospace.

Mohlo by vás zajímat

Témata

L 410


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

Přidat komentář