Virtuální prohlídka hangáru Fly For Fun

19.02.2010 3 příspěvky

Flotilu letecké školy Fly For Fun dnes tvoří již 12 strojů. Připravili jsme pro vás přehled letadel, která si můžete v této škole půjčit.

Virtuální prohlídka hangáru Fly For Fun
Virtuální prohlídka hangáru Fly For Fun (Zdroj: Aeroweb.cz)

Letecká škola Fly For Fun má své kanceláře a hangáry na letištích Sazená a v Hradci Králové a pro výcvik využívá i letiště Vodochody. Umožňuje tak létat i v dobách, kdy je na ostatních letištích sníh.

Letový park letecké školy a půjčovny Fly For Fun tvoří úctyhodných 12 strojů. Od ultralightů až po vrtulníky, na své si přijde každý milovník létání. Tak račte vybírat a hurá do oblak!

Cessna 150

Cessna 150 je dvoumístný jednomotorový hornoplošník primárně navržený pro základní piloní výcvik. Svými parametry je toto letadlo přímo předurčeno k výcviku začínajících pilotů. Pokud si vystačíme s dvěma místy (pilot+pasažér), můžeme Cessnu 150  využívat jako skvělý a cenově výhodný prostředek pro naše výlety. Cessna 150 nás odnese až do cíle vzdáleného 700 km, rychlostí kolem 140 km/hod. Není to žádný rychlík, ale spíše "kochací" letadlo s nezáludným, stabilním a pohodovým chováním.

 

V hangáru letecké školy Fly For Fun jsme objevili celkem tři kousky tohoto nejrozšířenějšího výcvikového typu na světě. Letouny jsou využívány především pro základní výcvik PPL a noční doložku NIGHT. Za 2620 Kč/hod si můžete jedno z těchto letadel pronajmout a vyrazit za leteckým dobrodružstvím. 

Letadla jsou vybavena standardní avionikou pro VFR (let za dohlednosti země) lety, rádiem a odpovídačem v módu C.

Cessna 150 OK-FOR

  

Cessna 150  OK-MRK

  

Cessna 150 OK-WKF

  

 

Cessna 172

Nástupcem slavné Cessny 150  je neméně slavná, čtyřmístná Cessna 172. Na Sazené ji mají ve verzi 172 SP s motorem 180HP a vstřikováním (OK-MIL) a ve verzi 172RG se zasunovacím podvozkem a IFR (let podle přístrojů) výbavou (OK-CPL). Po svém předchůdci zdědila Cessna 172 výborné letové vlastnosti, přidána byla dvě místa, proto přibrala na váze i na rozměrech a světlo světa tak spatřilo letadlo mimořádně vhodné pro letecké výlety s přáteli či rodinou, výlety na kratší i delší vzdálenosti nebo vyhlídkové lety. Cestovní rychlost tohoto stroje je 180 km/hod a spolehlivě vás odveze až do cílů ve vzdálenosti 800km. 

Cessna 172 SP OK-MIL

  

Cessna 172 RG OK-CPL

  

Cessna 172  RG s imatrikulací OK-CPL je komplexní  letadlo s IFR výbavou, zasunovacím podvozkem, autopilotem a stavitelnou vrtulí. Letadlo je využíváno pro letecký výcvik obchodního pilota CPL. Cessna 172 RG je díky zasouvacímu podvozku rychlejší a vhodná na delší výlety. Pronajmout si ji můžete za 3900 Kč/hod.

Nejdostupnější IFR letadlo za 3900 Kč/hod

 

Piper Pa-28 Archer OK-FLY

Piper Archer je celokovový dolnoplošník, vyrobený teprve v roce 2000. Díky robustní konstrukci, příjemnému interiéru a koženým sedačkám se v tomto stroji cítíte jako v letadle s velkým L. Piper Archer je vybaven motorem Lycoming o výkonu 180 koňských sil, díky kterému dokáže tento letoun svištět rychlostí 200 km/hod na vzdálenost až 800 km. Díky čtyřem místům (pilot + tři cestující) je OK-FLY ideálním strojem pro letecké výlety. Piper Archer s imatrikulací OK-FLY si můžete ve Fly For Fun pronajmout za 3900 Kč/hod.

  

 

Zephyr 2000

Dostáváme se k lehčím či spíše ultralehčím letadlům, které skrývá hangár školy a půjčovny Fly For Fun. Zephyr je ultralehký letoun vyrobený z kompozitových materiálů, dolnoplošník, vybavený leteckým motorem Rotax 912. Vybrat si můžete celkem ze čtyř Zephyrů, kterými Fly For Fun disponuje. Letouny jsou využívány převážně pro výcvik pilotů ultralekých letadel, řízené lety VFR a samozřejmě jsou k dispozici vám pro létání pro radost. Cestovní rychlost tohoto letadla je 120-200 km/hod. Zephyr má pohodlnou a prostornou kabinu, příjemné letové vlastnosti a vysokou klouzavost při vypnutém motoru. Letadla jsou vybavena avionikou pro lety za dohlednosti země, rádiem a odpovídačem v módu C. Zephyra si můžete pronajmout za 1588 Kč/hod.

OK-OUS 14

  

OK-HUG 09

OK-IUG 08

 

OK-GUO 03

 

Robinson R-22 Beta II OK-EKA

R-22 je velmi rozšířený, obratný a spolehlivý dvoumístný vrtulník americké výroby. Využíván je pro výcvik pilota vrtulníku, vyhlídkové lety, letecké snímkování a filmování.  Dosahuje cestovní rychlosti 140 km/hod. Tento stroj je možné pronajmout za 6700 Kč/hod.

  

 

Robinson R-44 OK-ENA

Nástupcem dvoumístné R-22 je pohodlný čtyřmístný vrtulník R-44. Dosahuje cestovní rychlosti 180 km/h. Komfort za letu zajišťuje elektronický regulátor přípusti. Pro velký prostor v kabině, výborný výhled a stabilitu za letu, je oblíbeným vrtulníkem nejenom pro vyhlídkové lety, ale i ostatní letecké práce.

  

 

Přehled flotily Fly For Fun

Stroj Typ Imatrikulace Výbava Cena
letadlo Cessna 150 OK - FOR VFR 2620 Kč/hod
letadlo Cessna 150 OK - MRK VFR 2620 Kč/hod
letadlo Cessna 150 OK - WKF VFR 2620 Kč/hod
letadlo Cessna 172  SP OK - MIL VFR, motor 180HP, vstřikování  3900 Kč/hod
letadlo Cessna 172 RG OK - CPL IFR, zasouvací podvozek, komplexní IFR 3900 Kč/hod
letadlo Piper Pa-28 Archer OK - FLY VFR, luxusní interiér, r.v. 2000 3900 Kč/hod
ultralight Zephyr 2000 OK-GUO 03 VFR 1588 Kč/hod
ultralight Zephyr 2000 OK-HUG 09 VFR 1588 Kč/hod
ultralight Zephyr 2000 OK-IUG 08 VFR 1588 Kč/hod
ultralight Zephyr 2000 OK-OUS 14 VFR 1588 Kč/hod
vrtulník Robinson R22 OK - EKA VFR 6700 Kč/hod
vrtulník Robinson R44 OK - ENA VFR 9900 Kč/hod

Mohlo by vás zajímat

Témata

Aktuality Cessna


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

Jak to chodí u FFF

21.02.2010 v 18:13 Z.V.

Dovolím si článek trochu upřesnit z pozice zákazníka FFF. Létám UL, takže uvedu to, co platí pro UL, předpokládám, že pro dospělá letadla to bude platit podobně. Případně mě opravte. Napřed to, co v článku není: Ceny jsou bez DPH a platí se motohodiny. UL letadla (nevím jak velká) nejsou havarijně pojištěna, ale je možno zaplatit fond oprav (4000kč/rok) se spoluúčastí 50000kč. Pro nás, co létáme jenom u FFF to nevadí, u někoho, kdo létá jinde na klasicky pojištěných letadlech to může být již výdaj navíc. V ceně je palivo, přistávací poplatky se platí zvlášť. Velká výhoda FFF a i velké bezpečnostní plus je skutečnost, že instruktora dostanete na vyžádání zdarma. UL letadla jsou vybavena jen opravdu nejnutnějšími VFR přístroji (Výškoměr, vário, rychloměr, kulička, kompas, základní motorové přístroje), žádné gyropřístroje a skleněné kokpity zde nenajdete. Až na nejnovějšího zephyra jsou všechny přístroje v metrické soustavě. Radiostanice je v každém letadle, odpovídač v modu A/C je pouze v jednom UL. Některá UL mají záchranný padák, některá ne. Na stavitelnou vrtuli, zatahovací podvozek a elektrické klapky zapomeňte (zbytečná váha a komplikace navíc) Budete-li chtít letadlo s odpovídačem, je tedy nanejvýš vhodné si příslušné letadlo zarezervovat a raději do poznámky k rezervaci uvést, že ho k letu potřebujete. Mě osobně chybí k letu snad jen hodiny na palubní desce, nejlépe staré dobré ACS, prostě proto, že hodiny k letu každý potřebuje. Bohužel nejsou, takže si nějaké tikavky nezapomenout sebou. Sluchátka jsou součástí každého letadla, ale můžete si vzít vlastní. K půjčení letadla (kromě piloťáku, doktora a minimálně průkazu omezence) musíte podepsat nájemní smlouvu a provést kontrolní let s instruktorem. Škola sleduje Váš nálet, pokud delší dobu nelétáte, bude Vám instruktor vnucen na kontrolní let (1-n okruhů), případně pokud se necítíte, můžete si požádat předem sami. Jak jsem již psal výše, zapůjčení instruktora (pokud ho bez poškození vrátíte) je zdarma. Pro UL letadla škola disponuje cca 3-5ti instruktory, kteří běžně s žáky létají, situace, že by nebyl instruktor k dispozici je velice zřídkavá. (mě se to za rok stalo snad pouze jednou) Za špatného počasí, kdy se podmínky blíží limitním vám letadlo půjčí pouze s instruktorem. Zalétáte si tak i v podmínkách, do kterých by se většina z nás moc sama nehrnula. FFF disponuje rezervačním systémem na internetu, který je přehledný a snadný na obsluhu, SMS notifikace o potvrzené rezervaci je samozřejmostí, stejně tak jako storno, pokud nastane nějaký nepřekonatelný problém (nemocné letadlo). Pokud nemáte počítač k dispozici lze využít telefonický kontakt.V zázemí letecké školy je k dispozici učebna s internetem a stroj na kafe, obojí nepochybně oceníte při přípravě k letu. V mini obchůdku lze zakoupit kromě zmrzliny i mapu, databázi letišť, sluchátka, hrnečky, trička na památku, navigační trojúhelník, některé učebnice, samolepku s poletuchou na auto. A pokud by jste snad potřebovali, určitě Vám rádi a ochotně poradí.

Odpovědět

Asi omyl...

02.03.2010 v 18:39 Michal

Ten příspěvek do fondu oprav je 1.800,- na rok namísto zde uváděných 4.000,- :-)

Odpovědět

výbava

07.03.2010 v 21:16 B.

Hodiny opravdu chybí, ale na druhou stranu je nutné doplnit, že třeba HUG09 je vybaven moderním rádiem zn. Blaupunkt napojeným na interkom a to byste nevěřili, kde všude se nechá naladit radio Beat!

Odpovědět

Přidat komentář