Po vzletu z plochy SLZ Charvátce a letu v prostoru v délce 2 hodiny pilot přelétával kopec Písečný vrch, kde ve výšce cca 50 metrů nad svahem došlo s největší pravděpodobností k poruše horního uchycení vzpěry pravé poloviny křídla a následnému pádu UL letounu na zem. Pilot utrpěl při letecké nehodě těžká zranění, kterým po převozu do nemocnice podlehl.
Dle vyjádření hlavního inspektora ULL Zdeňka Doubka, podle předběžných zjištění došlo k poruše - přelomení příčného čepu připojení vzpěry ke křídlu. Horní konec vzpěry křídla byl zakončen kloubovou koncovkou (gelenkem), k přelomení čepu došlo vlivem ohybového namáhání, lomová plocha vyznačuje křehký lom. Použitý čep byl nestandardního provedení. Byl vyroben z oceli pravděpodobně o vysoké tvrdosti, ale zřejmě s nízkou houževnatostí. Čep byl na konci zajištěn pouze pomocí závlačky.
Celou předběžnou zprávu o nehodě, včetně závazného nařízení hlavního technika LAA, najdete zde: http://laa.cz/index.php?Action=View&ARTICLE_ID=1710
Zdroj: LAA