Tak jsem se to zkusil, a při dalším letu do Londýna jsem do svého VFR plánu uvedl příslušné VORy a mezi nimi IFR trať L607. Mraky nebyly příliš milostivy a držely mne během cesty Německem 4500 stop nad zemí. S napětím jsem se na Německo-Belgické hranici ohlásil Brussels Info a zažádal o trať dle letového plánu. Po krátké koordinaci s Approach mně schválili do FL60. Po dalších 10 minutách mně přeladili přímo na Brussels Approach a ti mně poslali do FL100. I když mraky byly v Belgii podstatně výše než v Německu, na FL100 to nebylo. Sice jsem se tam vyšplhal, ale po chvíli jsem musel zahlásit “Unable to maintain VFR at FL100, requesting FL90”. Bez problémů mi schválili požadovanou hladinu a já jsem se špičkou výškovky brázdící základnu mraku nade mnou koukal z výšky bezmála 3 km na Bruselské letiště.
Ve FL90 cesta docela ubíhá a tak jsem po hodině už hlásil Koksy a žádal o vyklesávání pod TMA A Londýna. Výsledkem byl výtečný čas trati 552 mil dlouhé: Z Benešova do Laddingfordu (letištátko jihovýchodně od Londýna) za 4h 15min! Pro zajímavost, tady je trať letu: LKBE – OKG – EDER – EDRA – LNO – KOK – DVR – Laddingford. Kromě TMA Praha v podstatě není až po Belgickou hranici jediný řízený prostor, protože se vyhnete jak TMA Frankfurt, tak TMA Kolín-Bonn. Nebýt aktivního prostoru EDR-117 na německo-belgické hranici, kvůli kterému jsem musel udělat drobný úhybný manévr, tak si na mně německé FIS za celou dobu letu ani nevzpomnělo. Po průletu tratí L607 z LNO na KOK následuje Belgicko/Anglický hraniční VFR reporting point KONAN uprostřed Kanálu, předají Vás na London FIS a pokud zůstanete pod TMA třídy A Londýna, který je zcela nepřístupný pro VFR lety a postupně zabírá prostor od FL75, FL55,...., výše, tak vše dopadne jak má. Nevěříte? Tak si to zkuste.....