O ochranu před věřiteli požádal dopravce u amerických úřadů před dvěma lety, během kterých se povedlo přivést nové investory a hlavně potřebných 1,2 miliardy dolarů (cca 27 miliard korun), které dostaly aerolinku do černých čísel. Konsorcium složené z investičních firem, holdingu Air France-KLM, ale i dánské vlády, úspěšně nastavilo ve společnosti nové procesy a provedlo restrukturalizaci jak dopravce, tak mateřské firmy.
„Vstupujeme do nové éry,“ prohlásil šéf dopravce Anko van der Werff, který dodal, že „záchrana a restart jedné z nejlepších skandinávských firem,“ je výsledkem komplexní práce věřitelů a partnerů. Nyní se společnost soustředí na ustanovení nového vedení. Zatím oznámila změnu na pozici předsedy představenstva, dánského obchodníka Carstena Dillinga po šesti letech nahradí další obchodník Kare Schultz.
Proces restrukturalizace přinesl obměnu flotily letadel a destinací, nastavení nových poplatků, reorganizaci dluhů společnosti, ale i stáhnutí akcií mateřské firmy ze švédských burz. Odměny pro věřitele a akcionáře začne společnost vyplácet od příštího měsíce. Podle společnosti je důkazem úspěšného přerodu to, že letošní červenec byl nejziskovějším v historii firmy.
Od 1. září dopravce už nebude součástí Star Alliance, jehož byl zakládajícím členem. Se vstupem Air France-KLM, které nyní drží bezmála pětinový podíl, přejde pod SkyTeam.
Zdroj článku: FlightGlobal