Příčinou vzniklých problémů je nárazový nedostatek pracovníků nakládky a přetížení vzdušného prostoru, které hlavně při zpoždění letů, obzvláště pak ve špičce, působí v plánech velké problémy. Nezřídka se tak stává, že cestující, nevědějíc o současných problémech, odletí do destinace bez svého odbaveného zavazadla. Pražské letiště se snaží odesílat zavazadla dalšími možnými lety, cestujícím ale doporučuje mít základní věci, jako jsou léky, hygienické potřeby nebo spodní prádlo i u sebe na palubě.
„Prioritou je nyní nakládka zavazadel na odletech. Tím se může zpozdit vykládka zavazadel cestujících, kteří přiletí zpět do Prahy. Pokud tedy cestující nechtějí čekat na svá zavazadla, doporučujeme jim, aby vyplnili formulář na reklamační přepážce, případně na webu letecké společnosti, na který je odkáže QR kód v celním prostoru a zavazadlo jim handlingová společnost doveze domů zdarma,“ stojí v tiskové zprávě letiště. Pro cestující na odletu vznikla také speciální telefonická linka (220 111 444), kterou mohou z dotazy na svá zavazadla kontaktovat.
Letošní rok je co se letecké dopravy týče velmi silný. Už v lednu letiště muselo upravovat odhad počtu odbavených cestujících za rok ze 14,9 na 16 milionů. Na konci května letiště uveřejnilo prognózu, že jen za prázdniny odbaví 3,5 milionů cestujících (a dohomady 7 milionů za červen - září). Už za první dny se ale ukazuje, že reálné číslo bude možná ještě vyšší.
A není to jen pražské letiště, kdo má problémy. Za velkou míru zpoždění mohou letiště v Turecku, která nezvládla nápor a cestující mnohdy čekají hodiny i dny. Problémy má také dopravce Smartwings.