Pražské letiště obnovilo spojení s Pekingem

24.06.2024

Letiště Václava Havla je těsně před vypuknutím nejtěžšího období v roce, přesto si ale najde čas na inaugurační lety společností, které do Prahy létaly před koronavirovou pandemií. Společně s Hainan Airlines dnes obnovilo spojení s metropolí Číny, Pekingem.

Žlutočervený Airbus A330-300 (reg. B-304K) dosedl na sluncem zalitou dráhu 24 přesně jednu minutu po půl sedmé ráno. Po projetí vodní slavobránou a zaparkování na stojánce posádka vypustila do prostor letiště cca. třičtvrtě kapacity letadla. Mezi cestujícími nechybělo i několik Čechů, a to dokonce i s dětmi.

„Před covidem navštívilo Českou republiku 1,7 milionu turistů z Asie, z toho 600 tisíc bylo z Číny,“ uvedl předseda představentstva Letiště Praha Jiří Pos. „Těchto čísel nyní zdaleka nedosahueme, jsme někde na třetině, ale věříme, že spojení do Pekingu a návazné spoje do kontinentální Číny a zbytku Asie nám pomohou toto číslo navýšit. Věřím, že si tato linka rychle najde svou oblibu. Nejen proto, že jde o přímý let, ale také proto, že společnost Hainan Airlines je dlouhodobě na předních světových místech, co se kvalit leteckých společností týče,“ dodal.

Na jeho slova navázal velvyslanec Čínské lidové republiky v ČR Biao Feng, který připomněl i jedno význámné datum. „V letošním roce si připomínáme 75. výročí navázání diploamtických vztáhů mezi Čínou a Českou republikou a dnešní obnovení letů Hainan Airlines je tou největší poctou. Doufám, že obnovení přímých letů vybuduje most přátelství pro podporu mezilidských vztahů, obchodu a turismu mezi Čínou a Českou republikou.“

Na palubě letadla

Redakce Aerowebu dostala možnost důkladně prozkoumat vnitřek Airbusu, který bude létat třikrát týdně, vždy v pondělí, středu a pátek. Paluba je rozdělena do business class s 24 sedadly v konfiguraci 1-2-2, a Economy třídou pro 279 osob v konfiguraci 2-4-2. Každé sedadlo disponuje dotykovým infotainmentem (v business class najdou cestující i ovladač) s širokou nabídkou čínských i hollywoodských filmů a seriálů. Sedadla v Economy jsou tak akorát široká, aby se do nich vešel i silnější člověk, v business class jsou pak sedadla plně elektrická a lze je i úplně položit pro vytvoření lůžka. 

Jen prostým rozdáním jídel ale servis na palubě nekončí. Hainan si zakládá na pohostinosti a přišel s řadou prostředků na dokreslení příjemné atmosféry. Během podávání jídel cestující dostanou k sedadlu i aromatickou elektrickou svíčku, která má připomínat lampion. V závislosti na ročním období cestující ucítí buďto dřevité, nebo květinové vůně. Jakmile se na palubě setmí, stewardky vezmou do rukou promítačku noční oblohy a budou při průchodu uličkou i za doprovodu příjemných zvuků navozovat atmosféru pro příjemné usnutí. A pokud by snad někdo nechtěl být rušen, podobně jako na hotelovém pokoji si bude moci u sedadla vyvěsit cedulku nerušit, která slouží i jako hezká záložka do knížky. 

Mohlo by vás zajímat

Marek Baloun

Dlouholetý sportovní novinář a bývalý šéfredaktor aerowebu. Také letecký nadšenec, který před vypuknutím pandemie Covid-19 chvíli pracoval i na Letišti Václava Havla. Absolvent mediálních studií na Metropolitní univerzitě Praha a celoživotní skaut.



Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

Přidat komentář