Calhoun své rozhodnutí oznámil v pondělí a jako důvod uvedl smršť událostí, které odstartoval incident na letu Alaska Airlines 1282, kdy letoun po startu ztratil záslepku nouzového východu. Následné vyšetřování odhalilo místy až hrůzný stav výrobních procesů jak u dodavatele trupů, společnosti Spirit AeroSystems, tak v samotném Boeingu. Ve vedení společnosti byl od roku 2009. Nejprve jako člen představenstva, v roce 2019 pak byl krátce jeho předsedou. Do samotného čela firmy se pak postavil na začátku roku 2020.
„Chtěl bych poděkovat každému z vás za to, jak jste přistoupili k této výzvě, a za práci, kterou se snažíme demonstrovat všem akcionářům, že Boeing bude v budoucnosti vším, co od něj očekávají. Pracovali jsme společně posledních pět let na těch největších výzvách, kterým naše společnost a průmysl kdy za 108 let čelil,“ uvedl Calhoun v dopise zaměstancům. Dodal, že rezignaci zvažoval už nějaký čas a debatoval s představenstvem společnosti, které jeho rezignaci přijalo, o „správném momentu na výměnu ředitelů.“
„Věřím, že způsob, kterým jsme konfrontovali tyto výzvy a jak jsme na tento specifický moment (incident Alaska Airlines - pozn. red.) reagovali, nastavuje standardy pro budoucí generace zaměstanců a bude vetkán do toho, jak budeme fungovat v dalších dekádách.“
Kvantita před kvalitou
Na změny v mangemnetu společnosti tlačil v poslední době i americký úřad pro dopravu (FAA). V nedávném rozhovoru pro NBC šéf úřadu Michael Whitaker uvedl, že v Boeingu je třeba změnit celé myšlení ohledně výroby letadel. „Priority (Boeingu) byly na produkci a ne na bezpečnost a kvalitu.“
Whitaker před pár dny navštívil výrobní haly Boeingu a na otázku NBC, co nejvíc ho znepokojilo, odpověděl: „Před vstupem do výrobního prostoru byste očekávali důkladné bezpečnostní školení. To nebylo součástí procesu. A při prohlídce prostoru byste očekávali hodně ujištění o bezpečnosti a kvalitě a znovu, to tam nebylo. Bylo to vše ohledně výroby. Na výrobě není nic špatně, ale musí doplňovat bezpečnost.“
Končí i šéf hlavní divize
Calhoun ale není jediný, kdo ve společnosti skončí. Svůj konec oznámil i prezident a ředitel divize komerčních letadel Stan Deal, který byl obzvláště po incidentu tváří společnosti. Jeho agendu převezme provozní ředitelka společnosti Stephanie Popeová.
„Stephanie zná naši společnost skrz naskrz a prokazuje skvěle výsledky v leadershipu, včetně talentu pro naslouchání našim lidem,“ uvedl Calhoun ve svém dopise. Popeovou označil za ideální osobu do vedení divize.
Ryanair: Jsme připraveni pomoci s dodávkami
Změny v managementu uvítal i jeden z největších zákazníků Boeingu, dopravce Ryanair. Na sociální síti X aerolinka zveřejnila video, ve kterém její šéf Michael O'Leary vyzdvihl Dealův obchodní talent, dodal ale také, že to není dobrý člověk do vedení ředitelství Boeingu v Seattlu. „Těšíme se na spolupráci se Stephanie Popeovou, Davem Calhounem a Brianem Westem (finanční ředitel Boeingu - pozn. red.) na odstranění zpoždění dodávek pro léto a podzim 2024 tak, abychom neměli žádné zpoždění na léto 2025.“
Boeing Latest…
— Ryanair Press Team (@RyanairPress) March 25, 2024
Today, we welcome news of management changes inside Boeing and look forward to working closely with Dave Calhoun and Stephanie Pope to eliminate delivery delays.
Speaking from our Dublin HQ, Michael O’Leary had this to say: pic.twitter.com/8Uu8WDfc1R
Na nejbližší výroční schůzce s akcionáři svoje místo v představentstvu nehodlá obhajovat ani Larry Kellner, který v minulosti vedl Continental Airlines a v Boeingu působil jako nezávislý člen vedení. Jeho místo zaujme Steve Mollenkopf, bývalý šéf Qualcommu.