Zvěsti o možném opětovném spojení, které by jistě značně otřáslo leteckým průmyslem, potvrdily obě společnosti. Druhým dechem ale zároveň dodaly, že se jedná o velmi ranné řeči, které zatím vůbec nic neznamenají. Boeing si od případného návratu továrny zpět pod křídla značky slibuje „posílení letecké bezpečnosti“. Právě ta je u výrobce ze Seattlu velmi pošramocena po incidentu společnosti Alaska Airlines, kdy za letu upadla u stroje 737 MAX-9 záslepka nouzového východu. Vyšetřování úřadu pro bezpečnost v dopravě (NTSB) předběžně určilo jako příčinu nenavrácení upevňovacích šroubů, které byly sundány při opravě záslepky.
„Úzce spolupracujeme se Spirit AeroSystems a jejich vedením na posílení kvality komerčních letadel, které společně vyrábíme,“ uvedl Boeing v tiskovém prohlášení. „Můžeme potvrdit, že naše spolupráce vyústila v předběžnou diskuzi o tom, aby se společnost Spirit AeroSystems opět stala součástí Boeingu. Věříme, že znovusjednocením výrobních provozů Boeingu a Spirit AeroSystems by posílilo leteckou bezpečnost, zlepšilo kvalitu a posloužilo zájmům zákazníků, zaměstnanců i akcionářů.“
Podobně jako Boeing mluvili i zástupci Spirit AeroSystems, podle nich ale zatím nelze slíbit uzavření smlouvy ani částka, časový rámec a podmínky, za kterých by k tomu mělo dojít. Jedním z důvodů je i to, že Spirit AeroSystems vyrábí trupy i pro konkurenci. Vlastní totiž továrnu v Belfastu, která se zaměřuje na výrobu křídel pro Airbus A220. Pokud by tedy chtěly obě společnosti pokročit ve znovusjednocení, bylo by zřejmě nutné domluvit se s Airbusem na odkupu továrny. Ukončení výroby bez dohody by totiž mohl evropský výrobce napadnout u soudu jako nekalou obchodní praktiku.
Zdroj článku: Aerotime