Společnost oznámila svůj záměr na konci února, kdy zároveň předvedla i ukázkový stroj HEX. Konstrukce nápadně připomíná tvar helikoptéry, místo standardních motorů na střeše a ocasní ploše má stroj po stranách křídla s hybridními motory, která se mohou i s pohonnými jednotkami překlopit z horizontální letové polohy do vertikální pro start a přistání. Oproti naklopení pouze motorů by se mělo dosáhnout menšího odporu a tedy i úspoře paliva.
„Autonomie a elektrifikace přinese velkým eVTOL letadlům drastickou změnu v bezpečnosti a provozní efektivitě,“ uvedl do tiskové zprávy prezident Sikorsky Paul Lemmo. „Náš demonstrátor HEX poskytne cenné poznatky zatímco my se budeme věnovat budoucnosti strojů vyrobených na míru a v preferovaných konfiguracích relevantních pro komerční a armádní zákazníky.“
O samotném stroji HEX toho zatím krom 3D modelu známo není. V první fázi by měl být osazen 600 kW motorem, na kterém pracuje vývojové centrum Sikorsky s GE Aerospace. Jejich cílem je vyrobit stroj o maximální hmotnosti 9 000 liber (cca. 4 tuny) s turbogenerátorem o výkonu 1,2 MW. Dolet by měl být přes 500 námořních mil (926 km). Podle šéfa inovací Igora Cherepinskyho bude většina stroje vyrobena samotnou společností.
Sikorski se ale nesoustředí jen na jeden model. Spolu s HEXem představila i další koncepty, které má spojovat Sikorskyho autonomní technologie MATRIX. Jedním je autonomní helikoptéra, která má standardní rozložení motorů a je na první pohled nerozpoznatelná. Další stroje pak naopak budou mít pevná křídla a pohyblivé usazení motorů. Cílem společnosti je nabídnout komplexní řadu strojů a pokrýt tak veškerou možnou poptávku. MATRIX technologie je výsledkem spolupráce s americkou vládní agenturou DARPA, která je zodpovědná za vývoj nových vojenských technologií. Společnost tak jasně dala najevo, že hodlá využívat i své armádní kontakty.