Cílem simulací bylo zjistit, jak jsou současná letiště připravena na nárůst vzdušného provozu, až se v budoucnu masivně rozšíří provoz letounů a dalších strojů s vertikálním vzletem a přistáním. Použité byly aktuální postupy ATC a reálný provoz letiště, simulace se pak konala v centrále NASA pro budoucí lety. Jedná se o dvoupatrový simulátor pro řízení letového provozu, který nabízí 360° projekci.
„Předvedli jsme v reálné simulaci jak provoz leteckého taxi může být spolu s klasickým provozem na letišti součástí dnešního vzdušného systému, při použití nástrojů a procedur, které jsou řídícím letového provozu aktuálně k dispozici,“ uvedl Tom Prevot, vedoucí sekce air taxi u Joby. Sama společnost test označila za důležitý krok vpřed směrem ke zvýšené komercializaci air taxi.
Simulace se účastnili i zástupci amerického úřadu pro letectví (FAA) a Asociace řídících letového provozu (NATCA). Další takovéto simulace plánují Joby a NASA na začátek 2024.
Zdroj článku: Flight Global