Dassault získal typovou certifikaci od FAA i EASA už 22. srpna, na letadle ale ještě probíhaly blíže nespecifikované post-certifikační úpravy, které si vyžadovaly schválení od evropského regulátora. Letoun poprvé vzlétl v březnu 2021 a za dva roky nasbíral okolo 1 500 letových hodin. Zároveň s letadlem Dassault Aviation představil plnohodnotný simulátor, který je v provozu od září.
„Dassault Aviation sdílí tuto jedinečnou příležitost se svými zákazníky, kteří mají jistotu, že dostanou jedinečné letadlo,“ uvedl ředitel a předseda představentsva společnosti Éric Trappier.
Falcon 6X pohání motory Pratt & Whitney PW812D, díky kterým stroj dosáhne maximální provozní rychlosti Mach 0,9. Dolet je vypočten na necelých 10 200 km a MTOW je lehce nad 35 tunami. Při délce 25,6, výšce 7,5 a rozpětí křídel 26 metrů je tak největším a nejvýkonnějším strojem společnosti. Kabina pojme až 16 osob, je široká 2,6 a vysoká necelé dva metry.
Kokpit je vybaven digitálním kokpitem vlastní výroby, doplněný o balíček avioniky Honeywell Primus. Mezi další výbavou stojí za cenu zmínit HUD displej Sasault FalconEye a diagnostický systém FalconScan, který monitoruje až 100 tisíc parametrů.