Lufthansa Technik představila prémiovou kabinu pro hlavy států

23.11.2023

Lufthansa Technik (LHT) představila část nového konceptu kabiny CelestialStar pro Boeing Business Jets 777-9 (X). Za ideální trh, kde chce s produktem uspět, považuje Blízký východ a hlavy tamních států. 

Německý výrobce chce uspět s tímto konceptem především na Blízkém východě.
Německý výrobce chce uspět s tímto konceptem především na Blízkém východě. (Zdroj: Lufthansa Technik)

Německý výrobce již v květnu na veletrhu EBACE a v říjnu na veletrhu obchodního letectví NBAA upoutal pozonost tehdy ještě nepojmenovaným konceptem. Veškeré detaily a design společnost odhalil až na leteckém dubajském veletrhu. 

Interiér letadla CelestialStar podle výrobce kombinuje tradiční vlivy kulturního dědictví Blízkého východu s moderním nádechem a je speciálně přizpůsoben požadavkům nové generace VVIP letadel a letadel pro hlavy států.

LHT představila většinu nového konceptu, nicméně přední VVIP kabina a salonek přiléhající ke vstupním dveřím do hlavní kabiny zůstala utajena. Soukromé apartmá potom zabírá přední část konstrukce kabiny CelestialStar a zahrnuje soukromou ložnici, koupelnu a prostor pro práci. Místnost vypadá takto:

Zdroj: Lufthansa Technik

Privátní místnost sousedí s Celestial Lounge, které je vybaveno elegantním barem s několika stylovými sedadly. Design zajišťuje dokonalý první dojem a poskytuje vhodné prostředí pro schůzky s dalšími hlavami států nebo jiných hostů. 

Salonek potom přechází do přilehlého konferenčního a jídelního prostoru s 11 samostatnými sedadly, která lze podle potřeby snadno přemístit. 

Zdroj: Lufthansa Technik

Všechna okna v kabině jsou vybavena elektrochromatickým stmíváním - konceptem, který byl poprvé představen v Boeingu 787. 

"BBJ 777-9 je největším typem letadla, který je nově na trhu k dispozici, a je tak jednoduše předurčen k tomu, aby se stal nástupcem BBJ 747 jako prozatím nejoblíbenějšího letadla pro hlavy států, z nichž mnozí patří mezi naše věrné zákazníky," uvedl Hassan Gasim, obchodní ředitel pro VIP a speciální letadla na Blízkém východě ve společnosti LHT. 

Výrobce úzce spolupracoval také se samotným Boeingem, který se podílel především na konzultacích, zda jsou technické úpravy proveditelné. 

CelestialStar je rovnež vybaven šesti luxusními apartmá v úrovni první třídy. Výrobce s nimi počítá například pro ministry. Letoun je také vybaven 32 sedadly business class a kabinou premium economy v zadní části. 

Lufthansa Technik se nechala slyšet, že pokud Boeing zachová současný cíl pro uvedení komerčního letounu 777-9 do provozu v roce 2025, sama by mohla dodat první stroj vybavený kabinou CelestialStar prvnímu zákazníkovi do roku 2026 nebo 2027. 

Mohlo by vás zajímat

Témata

Boeing Business


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

Přidat komentář