Textron stroj představil zatím pouze jako nepohyblivý model, dopodrobna ale popsal všechny plánované novinky. V kokpitu budou piloti mít nově o 11 cm více místa na nohy a dominovat mu bude dotykové displeje se systémem Garmin G3000. Díky tomu mohl Textron implementovat systémy jako autothrottle, Enhanced Vision System (příplatková výbava) pro lepší soustředění nebo datalink propojení GDL60 pro bezdrátové sdílení letových plánů, aktualizace databází nebo diagnostiky letadla. Nebudou chybět ani oblíbené systémy jako TCAS a TAWS, Garmin Safe Taxi nebo meteoradar GWX 8000 StormOptix. Na požádání bude moci do kabiny být nainstalován například satelitní telefon a rádio, internet, nebo datalink pro komunikaci s FAA.
Vylepšení se dostalo samozřejmě i v kabině. Nová otočná sedadla budou mít polohovatelné opěrky zad, výsuvný stolek a každý cestující bude mít možnost si nabít svá elektronická zařízení buďto bezdrátově, nebo skrze USB-C port. V podlaze a stěnách je nově zabudováno RGB ambientní osvětlení a prostor mezi sezením a kokpitem bude možné doplnit o kuchyňku s ohřevem, mrazákem a vysokoproudou zásuvkou na kavovár. Toaleta v zadní části letadla pak dostala stropní okna přivádějící přírodní světlo, doplňkové umyvadlo a samotné WC bude nově možné čistit zvenčí letadla.
Cj3 Gen 2 pojme až deset osob a bude poháněna dvojicí motorů FJ44-3A od Williams International s výkonem 2 820 lb (12,54 kN). Výrobce slibuje dolet 3 778 km, maximální cestovní rychlost 770 km/h a rychlost stoupání až 1 365 m/min. Délka letounu je 15,6 m, výška 4,6 m a rozpětí křídel 16,26 m. MTOW je 6 291 kg.