RTX, mateřská firma Pratt & Whitney, uvedla ve výsledcích za druhé čtvrtletí letošního roku, že značný počet motorů vyráběných pro Airbusy A319neo, A320neo, A321neo a jejich derivátů by měl projít kontrolou a případným servisem. Firma ve svých motorech PW1100G používalo na výrobu některých součástek speciální směs práškového kovu, tyto díly ale jsou náchylnější než ostatní. Nových motorů se údajně problém netýká
„Společnost Pratt & Whitney zjistila, že vzácný stav práškového kovu používaného k výrobě určitých částí motoru bude vyžadovat zrychlenou kontrolu letadel,“ uvedla RTX. Podle společnosti by ke kontrole mělo dojít během následujících devíti až dvanácti měsíců, 200 operací by pak mělo přijít už uprostřed září.
Podle dat webu ch-aviation.com je motory PW1100G osazeno 3 246 strojů u 68 aerolinek. 210 strojů je prý aktuálně v hangárech a nejsou tak v aktivním provozu.
Není to přitom jediný problém, který výrobce motorů má. Aerolinky si během roku stěžovaly na prodlevy v servisech. Indický dopravce Go First v prosinci dokonce firmu nařkl z letové neschopnosti až poloviny své letky A320neo. V roce 2019 pak FAA nařídila výměnu lopatek nízkotlakých turbín
P&W plánuje ke konci roku navýšit kapacitu svých servisů, což by mělo prodlevy snížit. Na roky 2024 a 2025 pak podle viceprezidenta inženýrství GTF motorů připravuje konstrukční vylepšení, například lepší vrtací technologii u vrtulí a spalovací komory, které by měly zlepšit výdrž motorů.