Garmin nasadí moderní techniku do vybraných King Airů

20.07.2023

Systémy Autoland a Autothrottle pomáhají pilotům v nesnázích bezpečně s letadlem přistát. Garmin je nyní blízko získání další licence na stroje Beechcraft

Systém Autoland
Systém Autoland (Zdroj: Garmin)

Společnost Garmin Aviation ve středu uvedla, že je blízko získání licnece na instalaci svého nouzových systémů Autoland a Autothrottle na vybrané stroje Beechcraft King Air 200. Ačkoliv by se nejednalo o první retrofit (této pocty se dočkala Socata TBM 940), šlo by o první případ nasazení systémů do tak starého stroje. 

Systém zatím půjde nasadit jen do těch strojů, které už mají moderní přístrojovou desku od Garminu (Zdroj: Garmin)

 

„Dostání Garmin Autoland a Autothrottle do letadel Beechcraft King Air, a vůbec poprvé na aftermarket, je obrovským krokem k transformaci malých a business letek na stroje s bezpečnými autonomními technologiemi,“ uvedl Phil Straub, viceprezident Garmin Aviation. „Program G1000 King Air byl spuštěn už v roce 2007, nejprve na King Air C90, a za tu dobu jsme udělali 800 až 1 000 retrofitů v letovém parku King Air. Jsme rádi, že můžeme přesvědčit majitelé letadel k přechodu na Autoland a Autothrottle a předvést tak náš závazek k vývoji a podpoře G1000, stejně jako našich zákazníků, kteří nám důvěřují skrze investici do jejich letadel.“

Zpočátku bude moci systémy Autoland a Autothrottle nasadit do „dvoustovek“, které už mají integrovaný letový systém Garmin G1000 NXI. Až bude zajištěná tato licence, Garmin se hodlá soustředit na možnost nasadit tyto systémy i do strojů série 300.

 

Mohlo by vás zajímat

Marek Baloun

Dlouholetý sportovní novinář a bývalý šéfredaktor aerowebu. Také letecký nadšenec, který před vypuknutím pandemie Covid-19 chvíli pracoval i na Letišti Václava Havla. Absolvent mediálních studií na Metropolitní univerzitě Praha a celoživotní skaut.



Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

Přidat komentář