Ve čtvrtek jsme psali o záměru společnosti Volocopter na vybudování tří linkových a dvou vyhlídkových tras v Paříži už během letních olmypijských her v příštím roce. Do souboje o město s Eiffelovou věží se ale přihlásil i čínský výrobce eVTOL strojů AutoFlight, rekordman v délce letu.
Stejně jako Volocopter, i AutoFlight oznámil na pařížském aerosalonu podpis memoranda s místním provozovatelem letišť Groupe ADP. Společnost chce během olympiády a paralympiády provádět experimentální lety stroje Prosperity 1 z letiště Pontoise. Stroj aktuálně drží světový rekord v délce letu, když v roce 2021 urazil vzdálenost 250 km na jedno nabití a toto číslo hodlá v budoucnu ještě navýšit. Společnost chce plně spolupracovat s EASA na certifikaci pro Evropu, přesunula tak vývojový tým do německého Augsburgu a do role jeho šéfa umístila bývalého manažera Airbusu Marka Henninga. Úplné komerční nasazení se v Asii očekává v roce 2025.
Prosperity 1 pojme krom pilota tři cestující (specifikace mluví i o čtyřech) a slibuje cestovní rychlost přes 200 km/h při hlučnosti pouhých 65 decibelů. Rozpětí křídel má být 14,5 m, délka 11,6 metrů a maximální vzletová hmotnost rovné dvě tuny. Baterie má mít kapacitu 160 kWh. V Paříži firma poprvé naplno ukázala i interiér letounu. Ten navrhl Frank Stephenson, světově uznávaný automobilový designer, jenž stojí za luxusními vozy jako Ferrari F430 a FXX, McLarenem P1 a BMW X5, ale i Fiatem 500 nebo Mini.
„Navrhování interiéru Prosperity 1 byla úžasná cesta,“ uvedl Stephenson. “Našim cílem bylo vytovřit prostředí, které evokuje pocit bezpečí, komfortu a inovace. Vítajícího interiéru bylo dosaženo použitím organických tvarů, nových soft-touch materiálů a chytrého systému ambientního osvětlení.“
Dosažení velkého zájmu o letoun má pomoci i realtivně nízká pořizovací cena okolo 3,2 milionu korun. Ředitel společnosti Tian Yu uvedl, že společnost už má stovky objednávek, včetně třeba singaporské společnosti EvFly. Stroj má v budoucnu mít i cargo verzi s označením Carryall.