V rámci projektu P-Volt spolupracovala společnost Tecnam se společností Rolls-Royce a norským regionálním dopravcem Widerøe, který byl jejím prvním zákazníkem. Dlouhodobým cílem Norska je, aby veškerá vnitrostátní letecká doprava měla do roku 2040 nulové emise, takže P-Volt představoval pro norské klienty logický krok. Dle původního plánu měl P-Volt vstoupit do provozu v roce 2026, ale zdá se, že nyní je vše jinak.
Původní plány a odhady pocházejí z roku 2021. Aktuálně se však zdá, že společnost Tecnam nepovažuje původní časový plán projektu P-Volt za reálný. V tiskové zprávě společnost uvádí následující: „Po třech letech intenzivních studií pokrývajících celý životní cyklus plně elektrického letadla dospěl Tecnam k závěru, že pro P-Volt ještě nenastal správný čas, ačkoli výzkumné aktivity budou pokračovat s cílem zkoumání nově vznikajících technologií.“
Dle oficiálního vyjádření tedy Tecnam neuvažuje o kompletním zrušení programu, ale ani se nechce zavázat ke konkrétnímu časovému plánu. Naznačuje však uvedení letounu do provozu někdy po roce 2026 nebo 2028.
Devítimístný letoun P-Volt má využít drak jedenáctimístného letounu Tecnam P2012 Traveller, který je v současnosti osazován pístovými motory. Specifikace publikované společností Tecnam, které se týkají letounu P-Volt počítaly s doletem 85 námořních mil včetně bezpečnostní rezervy, a to za předpokladu, že by baterie letounu byly téměř na konci své životnosti.