Společnost úspěch prezentovala na pařížském aerosalonu, kde také uvedla, že v porovnání s jejím doposavaď nejlepším elektromotorem, nový model doručí čtyřnásobek výkonu a dvojnásobek proudu, a to vše při poloviční hmotnosti a ztrátovosti. V budoucnu by měl být motor otestován v upravené verzi letadla Bomabrdier Dash 8, což je dvoumotorový stroj určený pro přepravu osob na regionálních linkách. HEP (anglická zkratka pro hybridní elektrický pohon) bude nainstalován vedle standardního pohonu a měl by dosáhnout podobných výsledků s o 30 % menší spotřebou paliva (a stejně tak snížením emisí) a doletem minimálně 460 km.
Takové účinnosti by se mělo dosáhnout zmenšením turbíny, užíváním elektrické energie během vzletů a přistání a optimalizací turbíny tak, aby mohla pracovat na plný výkon po celou dobu letu. Při testu bude jeden z dvojice motorů Pratt & Whitney PW120 nahrazen dvoumegawattovým hybridním pohonem. 1 MW doručí motor od Collins Aerospace, druhý pak tepelný motor od P&W. Vše má napájet baterii od švýcarského startupu H55.
Pratt & Whitney testovalo svůj tepelný motor v prosinci, zatím jen v nízkých otáčkách. HEP systém má být otestován ještě tento rok, ostrý test v letadle by pak měl přijít v roce 2024.