K neobvyklé události došlo na letišti v britském Blackpoolu. Pilot, držitel platné licence, před letem zjistil, že vzhledem k aktuální síle bočního větru a interním předpisům místního aeroklubu potřebuje před samotným sólo letem krátké rozlétání. Požádal proto svého známého instruktora, jestli by s ním zaletěl jeden okruh. Ten žádosti vyhověl, během krátkého letu však zemřel.
O události informovalo únorové vydání bulletinu britského úřadu Air Accidents Investigation Branch (AAIB), věc samotná se stala už vloni v červnu.
Zpočátku vše probíhalo zcela normálně, pilot standardně pojížděl, v blízkosti vyčkávacího místa otáčel letadlo proti větru s úmyslem provést motorovou zkoušku, přičemž úkon oznámil instruktorovi, který odpověděl: „Vypadá to dobře, nic za tebou není.“ Při pozdějším vyšetřování se ukázalo, že to byla jeho poslední slova.
Podle pilotovy výpovědi si instruktor při vzletu opřel hlavu do sedačky, a protože se dlouho znali, považoval pilot jeho chování za vtip. Měl za to, že instruktor jen předstírá, že si během okruhu zdřímne. Pokračoval proto v normálním okruhu a i když se po třetí zatáčce na tzv. base legu instruktorova hlava svezla na jeho rameno, stále vše považoval za pokračování žertu.
Teprve po přistání si pilot uvědomil, že něco není v pořádku a přivolal k letadlu místní hasiče, kteří shodou okolností právě pracovali na letištní ploše. Hasiči spolu se zdravotníky, kteří k letadlu zakrátko dorazili, vyprostili instruktora z letadla, ale shledali, že nejeví známky života.
Podle zprávy úřadu AAIB je pravděpodobné, že instruktor během vzletu utrpěl srdeční zastavu. Byl u něj dlouhodobě sledován vysoký krevní tlak, ten byl však v příslušných limitech a jeho zdravotní certifikát byl platný. Piloti, kteří s instruktorem v osudný den absolvovali předcházející lety, vypověděli, že na ně působil v pořádku a nepozorovali nic neobvyklého.
Úřad ve zprávě dále konstatoval, že průběžně přezkoumává svá doporučení ohledně srdečních onemocnění a že neexistují vyšetření, která by dokázala s jistotou předpovědět riziko srdečního selhání. Další dodatečná vyšetření by představovala potenciální zbytečná odebírání zdravotních certifikátů v případech, kdy to není nutné. Ojedinělost podobných případů, kdy dojde k srdeční zástavě u pilota za letu, podle úřadu naznačuje, že současný přístup je v pořádku.