Společnost Embraer dokončila testy leteckého hašení se strojem C-390 Millennium. Letoun vybavený modulárním hasicím systémem (MAFFS II) bude po certifikaci schopen plnit hasičské mise například během bojů s rozsáhlými lesními požáry. Absolvování zkušebních letů je důležitým milníkem směrem k certifikaci. Po jejím získání bude možné letoun objednat s požadavkem na schopnost leteckého hašení.
Letoun vybavený systémem MAFFS II je schopen nést na své palubě zhruba 11 300 litrů vody. Hasičskou zástavbu je možné nainstalovat jednoduchým postupem do nákladového prostoru letadla.
V průběhu zkušebních letů bylo provedeno několik cvičných shozů a mimo jiné byl také vyzkoušen hladký průběh zástavby systému MAFS II do letadla. Testovací lety byly prováděny v areálu společnosti Embraer v São Paulu v Brazílii.
Stroje C-390 Millennium jsou zástupci nové generace víceúčelových vojenských dopravních letounů. Původně byl letoun vyvíjen pod označením KC-390. Stroj dokáže přepravit až 26 tun nákladu. Embraer jej v roce 2019 uvedl na trh jako alternativu k ikonickému letounu C-130 Hercules od společnosti Lockheed Martin. Brazilské letectvo obdrželo první C-390 v září 2019 a v následujících letech očekává doručení již objednaných letounů také Portugalsko, Maďarsko a Nizozemsko.
Letoun C-390 nese i stopu tuzemského inženýrství. Česká společnost Aero Vodochody totiž již od roku 2016 vyrábí a dodává Embraeru některé konstrukční prvky pro výrobu těchto letounů. Ve Vodochodech se vyrábí například náběžná hrana křídla, nákladní rampa, dveře i část trupu.